Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

smala recept?

  • LitenMajs 18 mars 2009

    hejhej, jag e lite trött på all extra mage jag har och behöver lite tips om bra saker som man kan laga, och bra saker att äta/göra i allmänhet. jag är en mcyket stressad människa gör mycket varje dag, så jag har ju inte så mycket tid kvar till att träna.. snälla hjälp :o

  • josse12 18 mars 2009

    Skrivet av LitenMajs den 18 mar 2009

    hejhej, jag e lite trött på all extra mage jag har och behöver lite tips om bra saker som man kan laga, och bra saker att äta/göra i allmänhet. jag är en mcyket stressad människa gör mycket varje dag, så jag har ju inte så mycket tid kvar till att träna.. snälla hjälp :o


    hej. allt hänger ju på vad du vill äta... själv åt jag "smalmat" och tränade här hemma när barnen somnat. 15 kg försvann på 3 månader. några envisa kvar så provar lchf sen i måndags. redan sett resultat av det, man behöver inte träna heller.
    båda metoderna lagar jag mat som går snabbt till, och gott är ju ett krav, man ska njuta av det man äter, alla har ju inte tid att hänga vid spisen flera timmar heller. välj vilket alternativ du vill och fråga gärna på sen. jag är villig att tipsa dig om du vill..

  • ELVYIREN51 18 mars 2009

    Om man äter Lchf-kost hur många gånger om dagen skall man äta?:o

  • anneli1989 19 mars 2009

    när jag ville gå ner i vikt åt jag precis som vanligt bara att jag bytte ut pasta/ris/potatis mot kokta grönsaker eller grillade. Om jag hade brottom tog jag en burk färdiga kidnybönor som jag bara sköljde av och kryddade.

    funkade för mig och var smidigt i vardagen. Lördagarna år jag som vanligt och även lördagsgodis. tror de är bra att unna sig lite ibland.

    lycka till!

  • josse12 19 mars 2009

    Skrivet av ELVYIREN51 den 18 mar 2009

    Om man äter Lchf-kost hur många gånger om dagen skall man äta?:o


    man ska äta när man blir hungrig- då behöver kroppen mer fett att bryta ner. Man ska äta långsamt tills man blir mätt. Inte proppmätt. Precis som vanligt alltså. Själv har det blivit att jag äter lite var tredje timme, som innan- min kropp har väll den vanan.

  • alth 19 mars 2009

    :Z

  • annelieberggren 19 mars 2009

    Titta in i min kokbok där finns viktväktar mat, bak och godsaker. samt GI se om det finns något gott där...

  • LitenMajs 19 mars 2009

    tack för alla förslag :D
    ja jag försöker att äta som vanligt ju :P

  • ELVYIREN51 19 mars 2009

    Tack så mycket, jag skall testa(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.