Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

snabba recept till barnmat

  • emilthindra 2 februari 2009

    Har oftast inte så jättemycket tid efter jobbet att laga mat.
    Skulle bli jätteglad om nån har nåra bra recept som går snabbt att laga

  • monac 3 februari 2009

    Hur stora eller små barn????:o:)

  • emilthindra 3 februari 2009

    5 o 6 år

  • Lilloo 3 februari 2009

    Korv Stroganoffgratäng
    Enkelt, snabbt och jättegott

  • emilthindra 3 februari 2009

    Jag gjorde biff stroganoff i förrigår , det var väldigt uppskattat..
    Men ett bra förslag , man tackar..(Y)

  • s-80 3 februari 2009

    fläskpannkaka i ugnen fast med bacon har mina barn fått många kvällar när vi alla har varit trötta

  • emilthindra 3 februari 2009

    Låter bra det kanske jag ska prova imorgon.
    Just nu har jag en tacogratäng ( se min kokbok ) i ugnen , det ska bli spännande att smaka..

  • ros 3 februari 2009

    Spagetti och köttfärssås, potatismos och köttbullar, ugnsbakad falukorv mm

    Ett tips är att laga mer mat någon dag, så att man bara kan ta fram ur frysen och värma under tiden potatis, ris eller pasta kokar.

    Laga ex köttfärslimpa, köttbullar, olika grytor mm
    Det är mycket som man kan laga och frysa in.

    Lycka till!

  • systeryster 3 februari 2009

    Enkel korvgryta med rotfrukter
    Det här går snabbt att fixa när man kommer hem och är hungrig och trött.
    Känns lite nyttigt också med grönsakerna, korven kan ju med fördel vara mager.

  • jimboz 3 februari 2009

    Blodpudding med lingonsylt...Jag skojar inte..Lagade det ibland till mina barn

  • The_mama97mia 3 februari 2009

    Den här tiden på året, eller när man har mkt månad kvar i slutet på pengarna... så brukar dom här frågorna komma.
    Med risk för att låte lite trist så... det finns flera trådar här sen förut om Billig mat, snabb vardagsmat, mat för studenter m.m.
    Det finns jättemycket tips i de tidigare trådarna.

    Håller med Jimboz ovan, jag köper ofta blodpudding till xtrapris, fryser in, ett pkt bacon till o hemgjord lingonsylt. Snacka om snabbmat. Mina barn har alltid gillat det.

  • monac 4 februari 2009

    Lax,stuvad spenat och potatis. favorit här hemma på delad plats med korvstoganoff.:D

  • Tokloke 4 februari 2009

    Skrivet av jimboz den 3 feb 2009

    Blodpudding med lingonsylt...Jag skojar inte..Lagade det ibland till mina barn


    Men det är ju jättgott, prisvärt och enkelt. Mina barn och jag föredrar bacon till!(Y)

  • Tokloke 4 februari 2009

    Skrivet av emilthindra den 2 feb 2009

    Har oftast inte så jättemycket tid efter jobbet att laga mat.
    Skulle bli jätteglad om nån har nåra bra recept som går snabbt att laga


    Jag brukar göra en omelett med lite strimlad smörgåsskinka eller kassler. Rivna morötter och/eller vitkål.

  • monac 4 februari 2009

    på omelett temat:
    Ungsomelett med färska skivade tomater,pizzakrydda och toppad med riven ost "pizza omelett":D

  • emilthindra 7 februari 2009

    TACK FÖR ALLA FÖRSLA(Y)
    GÄRNA FLER FÖRSLAG:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.