Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Söker ett recept från tidningen Laga Lätt nr 8 2009

  • Esprite 5 oktober 2009

    Söker ett recept på Kycklingpytt med cashewnötter som ska finnas i tidningen Laga Lätt nr 8 från i år.

    Jag har nr 7 och såg att det receptet skulle finnas i nr 8 men missade att köpa den tidningen.

    Hoppas någon har den.

  • idea_ 5 oktober 2009

    Jepp, de kallar den dock indisk turbopytt, påstådd tillagningstid 15 minuter. Hade en provprenumeration på nummer5-8 :D

    Indisk turbopytt, 4 portioner

    2 påsar kycklingpytt (á 700g)
    2 tsk kanel
    1 msk garam masala
    1 tsk chillipeppar
    1 tsk salt
    ½ tsk nymalen svartpeppar
    Tillbehör:
    2 röda äpplen
    1 röd chillifrukt
    ½ dl sultanrussin
    1 dl saltade rostade cashevnötter
    1 dl matyoghurt
    1 kruka mynta

    Gör så här: Stek pytten enligt anvisningen på förpackningen med kanel, garam masala, chillipeppar, salt och peppar. Använd gärna två stekpannor så går det snabbare!
    Tillbehör: Sjölj och klyfta äpplena. Skölj, kärna ur och strimla chillin.
    Servera pytten med äppelklyftor, chilli, russin, nötter och yoghurt. Ställ myntan på bordet och låt alla plocka blad efter behag.

    559kcal/portion (30g fett, 21g protein, 66g kolhydrater)

    Var det nått annat recept i den tidningen du behövde?

  • Esprite 5 oktober 2009

    Tack så jättemycket!

    Trodde dock inte att det skulle vara "fuskpytt"

    Vet inte vad mer för recept det fanns. Såg bara längst bak i nr 7 en bild på kycklingpytten.

  • idea_ 5 oktober 2009

    Förstår din känsla, man vil gjärna laga från grunden så man vet vad som ingår :)
    Recepten enligt receptregistret är (förutom tidigare) som följer:

    Kött och kyckling:
    Bulgur med kycklig och rödbetor. Citron- och parmesanköttbullar. Färsbiffar på zucchinibädd. Honungsrotfrukter med gtillad korv. Kyckling med sensommargrönsaker. Melonsallad med parmaskinka och mozzarella. Sichuanpepparbiff med blomkålsstomp.
    Fisk och skaldjur:
    Caesarpotatissallad. Kräftlag. Krämig kräftpasta. Laxkakor med gurknudlar. Laxsallad med ingefära. Mustig fiskcouscous. Pepparmakrill med gurksallad. Potatis med gravlax och senapssås.
    Gröna rätter och tillbehör:
    Augustisallad med tomater. citrushet kronärtskocka. Dillpesto. Gazpachosalsa. Grekisk sallad med pita. Grönsakscouscous med rostade hasselnötter. Hemgjord tomatketchup. Mustig tomatsås med kanel och aprikos. Pasta med rostade grönsaker. Päronsallad med valnötter och gorgonzola. Rödbetssoppa från Irak. Sommarsoppa med persiljerot. Spansk omelett. Tomatsallad med ingefära och avokado. Tomattarte i filodeg med ricotta och fetaost. Torkade tomater. Zucchini med pinjekärnor och färska örter. Zucchinipizza.
    Godis och desserter:
    Frozen lime pie. Färsk frukt i likör- och vaniljlag. Hallonkola. Krämig choklad mousse med hallon. Minicheescake med maräng och bär.
    Drycker och bakat:
    Farbror Kristians goa bullar. Långpannekaka med bär och vit choklad. Plåtbröd med frasig skorpa. Rödvinsbål med hallon och mynta. Sofias morotsbullar. Tomatbröd med hasselnötter.

    Något som verkar frestande? hör av dig då :D (klicka på mitt "namn" vid sidan av inlägget och skicka ett meddelande).

  • Mat1lda 30 september 2010

    Har klantat mig och slängt senaste nummret att LagaLätt (nr.10 tror jag) Någon som har receptet på naanbröd med nigellafrön som var med i det nummret och hasselnötter som blandades med en knäcksmet och doppades i choklad? Snälla hjälp mig!! :D

  • Mat1lda 10 oktober 2010

    PUFF PUFF

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.