Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sökes: Färdig sötsur sås

  • dystraior 18 februari 2009

    Jag söker färdig sötsur sås som inte innehåller en massa grönsaker, jag vet att Uncle Ben finns t ex, men just nu är jag bara ute efter såsen. Jag har kikat runt här på recept, men nej, jag är ute efter sådan sås som man får på kinesiska restauranger när man beställer friterad kyckling. Älskar den såsen.

    Är det någon som vet var jag kan få tag på sådan sås i affärer? (L)

  • The_mama97mia 18 februari 2009

    Hej, jag har köpt på Lidl ett märke som hette Vitasia, sötsur sås på flaska, helt slät liksom. Ibland har dom lite olika roliga sorter på Ö&B också. En annan gång köpte jag en flaska fast det var THai Chili sauce, köpte från restaurangen THai Fast Food. Kolla runt på "asiatiska" hyllan i olika affärer, man får nog prova sig fram lite.

  • ylwa 18 februari 2009

    Hej!

    Varumärket Blue Dragon har en Sweet & Sour sås.(Y)
    Den är helt ok att ha på den friterade eller grillade kycklingen.

  • dystraior 18 februari 2009

    Hallå :)

    Tack för era svar, ska genast börja leta runt, den på Lidl låter väldigt lovande faktiskt. Hör av mig när jag provat.

  • jimboz 18 februari 2009

    Asiatiska butiker har oftast den rätta touchen om man nu inte vill att det ska smaka ketchup om såsen. Blue Dragon ratar jag som pesten då dom är dyra och typiskt Konsum märke. Om du går in i en riktig affär så har du råd att experimentera eftersom det är billigt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.