Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Steka frysta fiskfiléer?

  • Barnfamilj 5 november 2008

    Jag har en påse med hälleflundrafilé i frysen som jag hade tänkt att tina till middag. På påsen står det dock att man ska tillaga dem direkt från frysen. Kan detta stämma? Direkt från frysen till stekjärnet? Någon som vet?

  • MatAnders 5 november 2008

    Skrivet av Barnfamilj den 5 nov 2008

    Jag har en påse med hälleflundrafilé i frysen som jag hade tänkt att tina till middag. På påsen står det dock att man ska tillaga dem direkt från frysen. Kan detta stämma? Direkt från frysen till stekjärnet? Någon som vet?


    Det låter mycket märkligt, jag skulle tina dom först och sen panera och steka. Så gör jag med alla annan fryst fisk.
    Lycka till
    /Anders

  • monac 5 november 2008

    skulle nog göra som det står!
    ångkoka försiktigt och göra någon riktigt god smörig vittvinssås till...åååååå vad gott!

  • monac 5 november 2008

    okey,:oläste lite mer noga...
    du ville steka din fisk,...håller med anders då. Tina ,vänd lätt i bara mjöl och stek i riktigt smör förståss.

  • The_mama97mia 5 november 2008

    får hålla med föreg talare... jag har aldrig stekt frusna filéer. Konstigt tips på påsen? Nu är det ju så tunna filéer att de tinar ju fort men ändå. Lycka till!

  • busan37 5 november 2008

    Jag tinar aldrig fisken först. Bara kryddar och steker. Oftast gör jag det i ugnen på jobbet, (jobbar som kokerska) snabbt och smidigt

  • marwis 5 november 2008

    Skrivet av busan37 den 5 nov 2008

    Jag tinar aldrig fisken först. Bara kryddar och steker. Oftast gör jag det i ugnen på jobbet, (jobbar som kokerska) snabbt
    och smidigt



    Tack för tipset!
    Ska jag pröva nästa gång (Y)

  • Barnfamilj 5 november 2008

    Tack för alla tips. Det slutade med att jag halvtinade filéerna innan jag stekte dem. Använde endast salt, citronpeppar och rikligt med smör. Blev jättegott. (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.