Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

svart och vitpeppar även salt,

  • The_mama97mia 22 maj 2008

    Jag vet inte om jag har samma problem, men vet att det är en j-a skillnad om jag ska ha salt från burk eller från kvarn. Älskar min saltkvarn, en Peugeot.... Likadant hade jag problem när jag skulle ha i smaksatt salt (Falcks flingsalt Smoke) då blev det för mycket...
    Slutsats - saltet i sig har betydelse storlek, styrka (?) hur färskt det är typ....
    O sen rekommenderar jag som vanligt Herbamare som bordskrydda.... superduper. Nästan nyttigt ju.

  • evaldo 22 maj 2008

    Vitpeppar är inte lika aggresiv som svartpeppar.
    Annars så spelar det inte så stor roll vilken du använder. Jag använder svartpeppar till gratänger och stuvningar och vitpeppar till såser och röror. Men det är väl en smaksak.

  • ros 22 maj 2008

    Jag använder svartpeppar som krydda. Vitpeppar förknippar jag med lutfisk som jag inte äter.
    Jag krydda på känn. Dom som vill komplettera för göra det vid bordet.

  • ros 22 maj 2008

    Jag använder svartpeppar som krydda. Vitpeppar förknippar jag med lutfisk som jag inte äter.
    Jag krydda på känn. Dom som vill komplettera för göra det vid bordet.

  • The_mama97mia 22 maj 2008

    I min pepparkvarn brukar jag blanda olika peppar, både vit. svart och rosé
    Ska det vara lite större mängder svartpeppar kör jag faktiskt med grovmalen/krossad svartpeppar....

  • inaros 22 maj 2008

    Jag gör som föregående skribent. Blandar peppar i kvarnen, svart och vit.
    Jag brukar alltid börja med 3 varv på kvarnen, det brukar i regel bli lagomt.....

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.