Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på plockmat till tjejer i 9 års ålern

  • Ninni84 16 oktober 2013

    Tips på enkel plockmat till tjejer i 9 års ålern.....o någon efterrätt

  • Veranne 16 oktober 2013

    När jag var i den åldern var det i princip ostbågar eller varmkorv som gällde om det skulle bjudas på salta tilltugg. Men en enda minnesvärd gång hade någons mamma ordnat 3-4 sorters små smörgåssnittar med enkla men fint upplagda pålägg. Uppskattades mycket av mig och de flesta andra.

  • annapatrik 17 oktober 2013

    Leverpastej, ost, gurka eller annat som man i förväg kollat att tjejerna tycker om. Skär i kuber och lägg upp på fat, något att ta upp med eller använd tandpetare.
    Nachos och skålar med salsa att dippa i, man kan också värma i ugn med lite ost på.
    Jag tror det bästa är att de ser vad det är och välja saker man vet de tycker om.

    Efterrätt samma sak, varför inte tänka enkelt. Olika sorters glass att välja på, hemkokt chokladsås, maränger, färsk frukt i bitar, alltså fortsätta på plocktemat och låta de själva komponera som de vill.

    http://yrhattans.wordpress.com/

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.