Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tonfiskrätter?

  • 26 oktober 2000

    Vilka små hemliga tonfisk recept har ni därhemma? Kan du inte dela med dig av dem, bara till mig?

  • 27 oktober 2000

    I kokboken finns ett jättebra med rödvinssmör och coucous. Prova det!

  • 27 oktober 2000

    Recept på god tonfisksallad1 burk tonfisk i vatten4 kokta potatisar2 hårdkokta ägg1 hackad gul lökmajonäs efter smaksalt och svartpepparHacka potatis,ägg lök och tonfisk. Blanda ihop, krydda och sätt till majonäs.Låt det gärna stå och dra över natten. Ät med en grönsallad till.Jättegott!

  • 31 oktober 2000

    Tonfiskmacka som förrättBlanda:1/2 - 1 liten burk tonfisk1 hackad tomat1 liten hackad lök (gul eller röd)1 hackat ägg1 tärnad kokt potatismajonnäs efter behovLägg röran på rostat bröd. Dekorera med persiljekvist.Godare än väntat!

  • 4 november 2000

    Ett gott recept på tonfisklåda för 2-3 pers.Koka 3 dl ris och 7 dl vatten.Häll riset i en smord gratängform och smula 1 burk tonfisk i vatten över.Blanda 1 burk redd grönsakssoppa, eller annan redd soppa som verkar trevlig, med 3 dl grädde (ej med vatten eller mjölk soom står på burken, det blir för blaskigt) och häll över riset och tonfisken.In i ugnen på 225 grader och ca 20 min.

  • 28 december 2000

    God pastasås! Stek lite lök, ha i tonfisk, krossade tomater Creme Fraiche och vitlök. Lite salt o peppar... Om du tycker om det så kan du ta lite kapris oxå. Enkelt o supergott.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.