Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Trött på parmesan ...

  • frucaos 13 november 2008

    Är det fler som börjar bli det? Särskilt i risotto - det är nästan besvärligt att hitta recept som inte innehåller en massa parmesan. Det kan ju vara gott ibland, men den dominerar så våldsamt!
    Gjorde en kantarellrisotto som blev helt förstört för att den bara smakade parmesan. Svampen var helt bortkastad ...(N)

  • monac 13 november 2008

    peccorino,västerbottens ost eller hård getost,kan du pröva isf:)
    Det måste ju inte vara ost i heller om man vill att svampen ska vara betonigen.

  • Jessika 13 november 2008

    En variant är att använd mjukost istället för parmesan i ex. risotto. Faktiskt riktigt gott.:D

  • frucaos 13 november 2008

    Jag ska glatt prova alla tänkbara alternativ! Med mjukost borde det ju bli krämigt och fint ...
    Getost . Hm. Fast chevré är ju supergott med honung på, så det kanske är gott annars också. Men nu var det kanske inte chevré som du syftade på. Är så dålig på getostar. En del av dem tycker jag smakar som get luktar - och det är inget jag vill ha i munnen!! Hu...:'(

  • Statarfrun 13 november 2008

    Hade Du kastat bort Parmesanen? (skratt):D




    Skrivet av frucaos den 13 nov 2008

    Är det fler som börjar bli det? Särskilt i risotto - det är nästan besvärligt att hitta recept som inte innehåller en massa parmesan. Det kan ju vara gott ibland, men den dominerar så våldsamt!
    Gjorde en kantarellrisotto som blev helt förstört för att den bara smakade parmesan. Svampen var helt bortkastad ...(N)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.