Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Upphottade frysta grönsaker?

  • Arkenstone 4 november 2008

    Nån som har nåt bra tips på hur man gör frysta grönsaker lite roligare. Jag tänker till exempel på "ärtor, majs och paprika-påsen" som för enkelhetens skull kommer fram ganska ofta hemma. Hyfsat smakligt, passar till mycket men tillför ganska lite..

    Gärna nåt snabbt och enkelt så man hinner ta till det även när det är bråttom. (Eftersom det är då jag tar till "ÄMP-påsen".)

  • monac 4 november 2008

    tärna i lite rödlök samt en ask tärnad mango(även den fryst:)
    vispa i hop en trevlig dressing(olja,vinäger) och vänd i en ask/påse baby spenat eller ruccolla...
    Simsalabim!(Y)
    Tar inte längre tid än att värma det man ska äta till...

  • monac 4 november 2008

    eller nått....:o:)

  • Eery 5 november 2008

    smula i nån ost, mozarella, feta eller nått sånt. några rivna basilikablad och så rödlöken som ovan:)

    roligt när man kan komma med ideer till nån som kommer med ideer:) har inite ens funderat på att använda "tråkiga frysssaker" på nått roligare sätt annat än när jag gör smörgåstårta

    får hålla lite koll på den här tråden

  • Svesse60 5 november 2008

    Ja dessa frysta grönsaker är ju bra att ha när man har bråttom, men lite tråkiga må ja säga. Jag själv brukar skära ner purjolök för det ger mer smak och så pressar jag i en vitlöksklyfta ibland.

    Jag får liksom Eery hålla koll på den här tråden framöver, kanske man kan få lite goda tips. (Y)

  • Arkenstone 6 november 2008

    Den där mangogrejen lät spännande och ska provas. Jag har inte tänkt på att använda frukt tidigare men det ska jag klura lite mer på.

    Finns det inga färdiga såser man kan skvätta över som gör nytta?

    Och vilka frysta grönsaker tycker ni är ett måste att ha hemma till de där måltiderna när man inte har nåt grönsakstillbehör klart och man inte orkar tänka till?

  • Prima 6 november 2008

    När jag nyss flyttat hemifrån (för typ 100 år sen :) ) så skulle jag bjuda mormor på middag. Det blev väldigt magert, väldigt vegetariskt men väldigt gott. Hihi :)

    Jag smorde en ugnsform. La i typ en halv påse frysta grönsaker, täckte dessa med keso (!!!) och överst strödde jag vitlökspulver och kött och grillkrydda. Jag tyckte jag var hur uppfinningsrik som helst för det blev faktiskt gott! Men undrar vad mormor, stackarn, tänkte...:p

    Kanske ett recept värt att prova som ett gott grönsakstillbehör!?
    Annars är jag inte speciellt glad i påsgrönsaker så det äter vi aldrig... förutom thaigrönsaker som i sin tur behöver salt. svartpeppar o vitlök för att jag ska bli nöjd med dom.

  • monac 6 november 2008

    Har alltid fryst spenat hemma...för de gillar vi(stuvad):)
    Äter mest färska grönsaker men brukar ha haricote vert som kris reserv,samt burkar med olika bönor samt kikärtor.(ingen grönsak utan en baljväxt...jag vet)
    på dessa häller jag sedan lite vinegrett och ännu mera hackad rödlök!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.