Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vegetariskt

  • farmoringer 10 oktober 2012

    Är det någon som sitter inne med nåt gott recept på varm sås till kikärtsbiff??

  • FiaBerg 14 oktober 2012

    Kan tänka mig att en sås med creme fraice eller vitlöksfärskost skulle vara gott till. Just vitlök och örter passar ju fint. Men varför varm sås?

  • blekegreven 14 oktober 2012

    Själv skulle jag snarare välja en sås på tomatbas till kikärtsbiffar. Gärna en lite starkare variant med chilli och vitlök.
    Tycker personligen att det kräver någonting lite frächt och gärna syrligt till just kikärtsbiffar.

  • farmoringer 14 oktober 2012

    Är trött på kalla såser helt enkelt... ha ha

    Men tack för förslagen...

  • a-lie 15 oktober 2012

    Det låter kanske lite mysko..... men jag gillar varm, hemmagjord bearnaisesås till kikärtsbiffar.

  • Fia1976 15 oktober 2012

    Paprikasås
    1 röd ekologisk paprika
    1 eko tomat
    1, 5 dl vatten
    1 tsk lantbuljong (eller 1/4 tärning eko grönsaksbuljong)
    1 msk olivolja
    örtkryddor + salt

    Skölj och dela grönsakerna. Koka upp vatten och lägg i grönsakerna. Koka några minuter. Tillsätt buljong och olivolja. Mixa med stavmixer och smaka av med kryddor. Serverat den till min mina bönbiffar. :)

  • a-lie 21 oktober 2012

    Skrivet av Fia1976 den 15 okt 2012

    Paprikasås
    1 röd ekologisk paprika
    1 eko tomat
    1, 5 dl vatten
    1 tsk lantbuljong (eller 1/4 tärning eko grönsaksbuljong)
    1 msk olivolja
    örtkryddor + salt

    Skölj och dela grönsakerna. Koka upp vatten och lägg i grönsakerna. Koka några minuter. Tillsätt buljong och olivolja. Mixa med stavmixer och smaka av med kryddor. Serverat den till min mina bönbiffar. :)


    Jättegott recept på Paprikasås. Tack Fia!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.