Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vill ha lite hjälp!?

  • Ninni84 13 september 2010

    Fyller snart år o vet inte vad jag ska bjuda på blir bara runt 10 st.....men e det någon som ha något förslag???

  • Ulrika91 13 september 2010

    Vet inte vad du har för budget eller plats för i kök/kylskåp osv men jag skulle tipsa om det som blivit så känt genom Halv 8 hos mig. En kille som lagade lammracks med en massa annat gott. Här är det bästa receptet på det: (som jag kan hitta, hittar tyvärr inte hans origanlrecept)
    http://www.bloggfamiljen.se/2010/02/22/oxfile-med-palsternackspure-rostad-kavring-rotfruktspytt-och-kantarellsas-med-smak-av-tryffel/

    Men du kan då göra en annan variant, med fläskfilé, samma sås och potatis(/rotfrukts/)gratäng. Lite förenklad och billigare variant. Denna varianten tänkte jag ut idag och vi ska äta det imorgon (ja det är tisdag då men nu blir det så, lite vardagslyx :) )

    Till det kan man ju ha en härlig efterätt, nåt lite lättare kanske, en parfait eller nåt med bär. Blir verkligen en måltid som ligger perfekt i säsong i alla fall. Lycka till.

  • Ulrika91 13 september 2010

    Och om det är för avancerat / dyrt, så funkar ju alltid tapas bra. En spansk variant på smörgåsbord. Du kan göra potatisomelett, ha massa olika sorters salami / chorizo, ostar, vitlökssteka champinjoner, saltkokt potatis med mojosås, bröd, aioli, oliver, kronärtskocka, revbenstpjäll, god marinerad kycklingfilé, parmachips, marinerade vitlöksklyftor, ölkorv, tapenade, pestobakade tomater från ugnen osv. Mycket kan ju förberedas långt i förväg och de allra mesta kan ätas kallt (dock blir nog stekta champinjoner inte en höjdare när dom är kalla). Lycka till igen :) (jag jobbar på en tapasrestaurang så vill du ha fler tips så är det bara att fråga :) )

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.