Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vitlök vid sidan om

  • andersqf 14 juni 2013

    Jag tycker det är gott med vitlök men det är inte alla som gör det. Är det någon som har något tips om hur man skall göra? Jag brukar pröva olika grytor så jag tänkte någon sorts sås i en skål vid sidan om och så kan var och en ta efter tycke och smak. Jag har sett olika varianter av aioli men jag tycker inte det verkar passa ihop med grytor.

  • Anderstam 14 juni 2013

    Kan detta vara passande?
    Grillsås á la Masse

  • LenaBE1 14 juni 2013

    Tsatsiki är jättegott men passar kanske inte till grytor det heller, det beror på vad det är för sorts gryta. Svårt annars att komma på nåt med vitlök som passar till gryta. Men kanske du kan steka några hela vitlöksklyftor så kan var och en som vill ha lägga till av dom. {struggle}

  • Tesslatess 14 juni 2013

    En cream fresch att klicka på tallriken? Eller en smetana? Smaksatt med vitlök, lite peppar och salt? Eller Yogurt.

    Det passar ju bra till gulasch, så varför inte i en gryta? Speciellt om det är stark gryta.
    Då kan man ha en naturell icke smaksatt för den som inte tycker om vitlök

  • popik 14 juni 2013

    Skala hela vitlöksklyftor och stek på medelvärme i olivolja och smör tills de är gyllenbruna, de får en lite nötaktig smak och är supergoda.

  • The_mama97mia 15 juni 2013

    Helgrillad vitlök, eller stekta klyftor som Popik sa, eller gör egna inlagda vitlöksklyftor att servera som tillbehör till grytor!

  • MT 4 juli 2013

    När jag gör rotsaker i ungen slänger jag med hela oskalade vitlöksklyftor då kan var och en ta om dom vill. Jag lovar att gillar du vitlök så älskar du dessa, som blir supergoda (L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.