Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Använda kanelstång igen?

  • Linna5 12 december 2011

    Igår kokade jag glögg på svartvinbärssaft, och enligt receptet skulle en kanelstång ligga och dra i saften en timme. Kan jag spara den till nästa glöggkok eller är smaken borta?

  • The_mama97mia 12 december 2011

    Ja nu frågar du världens snålaste mamma mia här, jag hade ju sparat den...

  • gimmiahug 12 december 2011

    Jag tror nog att smaken hinner försvinna men provar man inte så vet man inte! Spara den, testa nästa år och om det inte smakar kanel efter en stund, släng i en ny stång bara! Om det går vägen, kommer vi nog ALLA att börja spara våra kanelstänger ha, ha!!

  • The_mama97mia 12 december 2011

    eh... jag tänkte nog inte spara ända tills nästa ÅR men... ngn vecka eller två kanske jag skulle spara den - och vara medveten om nästa gång att lika mkt smak inte finns kvar...

  • Linna5 13 december 2011

    Ok, jag testar, det blir nog mera glöggkok innan jul... I värsta fall är det ju bara att slänga i en ny och värma på igen och vänta lite till...

  • bakakaka 13 december 2011

    Den kanske behöver ligga i mer än en timme, men det är ju bara till att smaka sig fram (L)

  • monac 13 december 2011

    nej nej, ny stång...och av god kvalitet. ville jag svara.:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.