Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bakad potatis

  • Russinet-Korinten 29 december 2010

    Hej! :D jag tänkte göra bakad potatis till nyår, som huvudrätt. Någon som har tips på vad man kan äta till, för det känns lite med bara potatis...Gottnytt år!

  • Lenkan 29 december 2010

    Nej jag är inte mycket för röror, själv brukar jag äta en köttbit och vitlökssmör till potatisen.
    Tycker att röror tar bort så mycket av själva potatissmaken

  • Okänd 29 december 2010

    Bakad potatis med räkor är jättegott.

    Fyllningen gör jag av Kesella, majonnäs, dill, strimlad sallad, purjo och räkor. Det blir man mätt av.

  • irrevirre 29 december 2010

    Det går ju utmärkt att servera nyårsklassikern oxfilé till. Varför inte slow-rosted i låg temperatur.
    Till det ett aromsmör eller en rödvinssås.
    Lycka till!

  • amoz 29 december 2010

    Skrivet av irrevirre den 29 dec 2010

    Det går ju utmärkt att servera nyårsklassikern oxfilé till. Varför inte slow-rosted i låg temperatur.
    Till det ett aromsmör eller en rödvinssås.
    Lycka till!



    (Y)

  • bigganv 29 december 2010

    Håller med, till huvudrätt passar det bäst med en god köttbit till, plus ett aromsmör och en god sås......

  • mammamus 29 december 2010

    buljong fondue passar utmärkt till bakad potatis med ett gott vitlöks smör till

  • Russinet-Korinten 30 december 2010

    tack för svaren! :) Gott nytt år till allihopa!

  • MatAnders 30 december 2010

    Varför inte göra ett gott dragonsmör blir lite bea smak se inlänkat recept (citronmelis kan man ju hoppa över om man vill)
    http://www.matklubben.se/recept/kryddsmoer_till_grillat_-_dragon__41326.html

  • chrisq 4 februari 2011

    (Y)fler recept tack

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.