Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nyårsmat?

  • Ronja-ronja 27 december 2009

    Jag vill ha lite tips på nyårs mat, har nötfärs hemma och grytbitar av oxe men vad kan man göra för något av det? Tänkte på grillspett i ugnen men vet inte om man kan ha oxkött till det.. Har ingen fantasi.
    Sen så vill jag ha en god efterrätt och har planerat att baka något gott älskar kladdkaka men det börjar bli lite enformigt.

    Har ni några tips till mig?

  • Mistys 27 december 2009

    Lisas falska filé

    Verkligen en supergod rätt som absolut platsar på nyårsafton ihop med klyftpotatis eller hasellbackspotatis. Mums (Y)(Y)(Y)

  • Ronja-ronja 27 december 2009

    Skrivet av Misty09 den 27 dec 2009

    Lisas falska filé

    Verkligen en supergod rätt som absolut platsar på nyårsafton ihop med klyftpotatis eller hasellbackspotatis. Mums (Y)(Y)(Y)


    Måste jag ha aromat? Går det inte bra med svartpeppar o vitpeppar?

  • ackis84 27 december 2009

    Skrivet av Ronja-ronja den 27 dec 2009

    Skrivet av Misty09 den 27 dec 2009

    Lisas falska filé

    Verkligen en supergod rätt som absolut platsar på nyårsafton ihop med klyftpotatis eller hasellbackspotatis. Mums (Y)(Y)(Y)


    Måste jag ha aromat? Går det inte bra med svartpeppar o vitpeppar?


    Jag har gjort denna utan aromat och det funkade..
    Ett tips på efterrätt
    Kladdkaka med himmelsk glasyr

    gott nytt år!!

  • Ronja-ronja 8 januari 2010

    Tack för tipsen det var verkligen jättegott!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.