Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tilltugg till julölen

  • angee 20 november 2008

    Såg att det redan fanns en tråd på tilltugg till glögg, men jag är ute efter tilltugg till julöl samt ev. drinkar på julafton som känns lite juliga (men som inte behöver vara det dock). Eftersom jag kommer stå med julmats-göra hela dagen vill jag gärna ha tips på sådant som går att förbereda minst en vecka innan. Jag har tänkt att göra brända mandlar och lite godis, men mer?

  • systeryster 20 november 2008

    Till julöl skulle jag nog uppskatta någon liten plocktallrik med kryddiga korvbitar, köttbullar, julost i kuber, prinskorv, sylta med rödbeta, skinka o senap. Jag tänker mig typ små snittar med tandpetar i med en mindre storlek på munsbitarna från julbordet, istället för ett smörgåsbord.Toppat med en sillsmörgås på upplandskubb eller kavring.
    Varför inte en liten Aalborgs jubileumsakvavit till detta, som en lätt förrätt.
    Jag menar alltså att det bara ska vara så lite att man får tjuvsmaka på hela härligheten från julbordet, och verkligen njuta av en smak i taget.:o:p

  • C_Ice 20 november 2008

    ska ge dig ett väldigt gott tips kanske låter lite skumt men smakar jättegott!!!
    Ta fram en stekpanna stek cashewnötter ihop med ölkorvs-bitar i olivolja och krydda över lite saffran och kanel under stekning! smakar suberbt ihop med julöl och känns väldigt juligt! =D cashewnötter och ölkorv med touch of christmas =)!!!!!

  • angee 20 november 2008

    Tack för svaren! Ska nog köpa korv och göra lite sylta-snittar. C Ice: ditt recpet lät ju riktigt märkligt, men roligt om det är så gott som du säger, jag ska definitivt prova! Sambon får agera provkök ett par veckor innan bara :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.