Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

tips på griljering

  • eva_jonte 18 november 2007

    skulle vilja prova ngt annat än den vanliga griljeringen på julskinkan! någon som har ngt tips? (H)

  • Amika 18 november 2007

    Hittade de här recepten på griljering. Spännande med den franska eller aprikos griljeringen tycker jag. :) Funderar på att prova båda två faktiskt. Jag funderar nämligen på att köpa 3 ganska små skinkor i år. Då kan man ju griljera dem lite olika. :)

    http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=393426

  • eva_jonte 18 november 2007

    tack :) hittade en sida med tillbehör till julskinkan oxå!

    http://www.hemmetsjournal.se/hj/Recipe.aspx?id=5605&RecipeID=2954

  • Amika 19 november 2007

    Åhå! Det där lät ju också jättespännande! :)
    Det måste ju också provas på! :)
    När du ändå tipsar om röror, jag brukar göra min kesoröra och ställa fram med... Den låter inte så smaskig kanske, blandning med keso och mjukost... Men den är ljuvlig. Jättegod faktiskt! Och lite nyttigare än alla röror med majonäs m.m. :)

  • LillaJa 19 november 2007

    Den franska grilljeringen har jag provat några år. Den gillar vi.

  • evaldo 19 november 2007

    Här är några tips ang griljering av julskinkan.
    Gå in på www.scan.se så hittrar du dem.

    Glansgriljerad julskinka
    Sesamgriljering
    Pepparkaksgriljering
    Lyxgriljering
    Kryddgriljering
    Citrusgriljering

    Avancerad sökning Tillbehören som gör skinkan godare Välj antal personer 1 2 4 6 8 12

  • anluk 19 november 2007

    Har en bland mina recept som är mycket god!

  • eva_jonte 20 december 2007

    tack för tipsen! ska prova på lyxgriljeringen, som evaldo tipsade om. det lät goooott (Y) tackar!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.