Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Absint, förslag tack!

  • Roskerstin 13 november 2008

    Hej vi köpte en flaska Absint 85-ig 'på kul' när vi var utomlands. Men vad gör man med den. Alla förslag emottages med tacksamhet.

  • boz1965 13 november 2008

    Man häller upp lite i ett glas, tillsätter lite kolsyrat vatten och njuter! :)

  • boz1965 13 november 2008

    Men drick dig inte berusad på absint om du inte vill uppleva "baksmällan från helvetet"...

  • lena_61 13 november 2008

    boz1965 :D:D

  • Roskerstin 13 november 2008

    boz1965: Vi har provat detta, och vi njöt INTE :'( kan jag säga, tyvärr men TACK ändå för förslaget. Och någon baksmälla från helvetet behöver du inte oroa dig för att vi får. Vi avvaktar fler förslag

  • monac 13 november 2008

    Aldrig provat trodde den var förbjuden och bara nått som konstnärer och bohemer ägnade sig åt i början på förra seklet i Paris????:)

  • Eery 13 november 2008

    Gubben säger: att man ska hälla absinten genom en sockerbit på sked, finns speciella absint-skedar, sen ska man tända eld på sockerbiten så det droppar smält socker ner i absinten.
    sen ska man hälla på lite vatten och röra ut resten av sockerbiten.

    är du med?:o

  • Roskerstin 13 november 2008

    Eery: Låter intressant och spännande, det kommer vi säkert att prova:). Hälsa gubben och tacka. Få se bara om vi hittar absint-skedar.

  • Eery 13 november 2008

    hittade en sked här

    http://godabsint.com/29

    men det finns säkert på fler ställen:)

  • Change 13 november 2008

    Skrivet av boz1965 den 13 nov 2008

    Men drick dig inte berusad på absint om du inte vill uppleva "baksmällan från helvetet"...

    :D:D:D:D:D:D Jag vet inte riktigt vad det är men det låter helvetiskt(H) Svaret var iaf roligt(Y)

  • MissBi 13 november 2008

    hmm, en sån där baksmälla fick jag en gång i min ungdom när jag drack pernot och trodde det var vin.... :Z

  • tantdrake 13 november 2008

    Skrivet av Miss_Bi den 14 nov 2008

    hmm, en sån där baksmälla fick jag en gång i min ungdom när jag drack pernot och trodde det var vin.... :Z


    :'( vi är fler som har misstagit oss angående vinsorter....tur man vart äldre och klokare....

  • Roskerstin 14 november 2008

    Eery:TACK snälla för länken, där finns en hel del om absint och skeden är ju så himla vacker som ett konstverk. TACK än en gång. Jag återkommer med utlåtande framöver efter att vi provat ritualen med sockerbit. Trevlig helg:D

  • lena_61 14 november 2008

    Sökte på MK fann ett recept / förslag med absint.
    :)

  • kajsa36 14 november 2008

    Hi hi jag och min man var bjudna till mitt ex och hans nya fru... då exet tog fram en flaska absint... smakade lite på läpparna oj va starkt det var... min man smakade lite till och vips så var vi tvugna att gå hem... min man vet ingen ting det bara sa pang...hi hi :D

  • Change 15 november 2008

    Vad innehåller denna helvetesdryck?? Verkar inte helt bra att insupa...:Z

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.