Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Äta till bröd med soltorkade tomater

  • Jessica85 11 januari 2009

    Köpte ett bröd igår som innehöll soltorkade tomtare. Jättegott bröd att äta som det är, men jag skulle vilja ha något mumsigt till. Något som man kan äta till/på så att det blir som en lättare lunch?

    Några förslag?

  • Lena 11 januari 2009

    Gör en tonfisksallad eller kasslersallad

  • monac 11 januari 2009

    gör min "lins hommus"(lite lat orkar inte "länka"finns under mina recept) fetaost och ruccola. kanske några skivor rökt kalkon!(Y)

  • monac 11 januari 2009

    okey...fattade lite sent...du ville inte ha "pålägg" utan som rätt till brödet????:D:o

  • anluk 11 januari 2009

    En god soppa av något slag.

  • zudette 11 januari 2009

    Jag kan tänka mig att det blir gott att göra en varm macka i ugn eller grilljärn av brödet! Jag tänker att den soltorkade tomaten skulle sätta lite extra krydda oavsett vad du väljer att sätta på din macka!?? Kan det vara nåt att testa??

  • zudette 11 januari 2009

    (Y)

  • monac 11 januari 2009

    eller:
    Rostad rotfrukts soppa med basilikaolja


    macka i grilljärn är ju heller aldrig fel:D-som Zudette skrev!

    Kanske är enklare att räkna upp vad som INTE skulle passa???:o:)

  • systeryster 11 januari 2009

    En god grekisk sallad med fetaost och oliver skulle jag tycka vara jättegott till.Gärna en tsatziki också. :p

  • Penne 11 januari 2009

    Marinera kycklingfilé i sesamolja och vitlök och grilla i ugnen och gör en kycklingsallad med fetaost, lök, tomater, pesto, oliver och kanske pasta? Eller blanda i allt du gillar?! Att blanda pennepasta med pesto och ha i sallad är jättegott!!

  • Oliiviiaah 11 januari 2009

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.