Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frallor till pajbuffén?

  • ann938 3 april 2012

    Hej! Jag är inte speciellt rutinerad när det gäller att baka matbröd, men jag tänkte ändå ge mig på detta till sonens konfirmation i maj då jag jag ska bjuda på en pajbuffé. Har ni några goda tips på vad jag skulle kunna baka? TACK!

  • The_mama97mia 3 april 2012

    Förlåt mig, det är inte svar på din fråga, men jag tänker Bröd till Pajbuffé? Tycker det blir tårta på tårta?
    Men OK man kanske kan tänka sig en baguette av ngt slag. Annars tycker jag att paj är så "brödigt" i sig?
    Menar inte att vara otrevlig alls, bara min åsikt.

  • alindalinda 3 april 2012

    Skrivet av mama97mia den 3 apr 2012

    Förlåt mig, det är inte svar på din fråga, men jag tänker Bröd till Pajbuffé? Tycker det blir tårta på tårta?
    Men OK man kanske kan tänka sig en baguette av ngt slag. Annars tycker jag att paj är så "brödigt" i sig?
    Menar inte att vara otrevlig alls, bara min åsikt.


    jag håller med, tårta på tårta kan det bli.
    skulle nog mer satsa på en fin grönsallad.

  • lena4 4 april 2012

    Jag brukar baka ett bröd som kallas för rosenbröd. Det brödet har jag serverat till paj och sallad. Brödet är ett franskbröd med vallmofrö på.
    Men paj och sallad är ok.
    Eller kallskuret kött o fisk o sallad. Då kommer brödet bra till pass.

  • ann938 4 april 2012

    Ja, jag håller med er, personligen tycker jag verkligen att en sallad till räcker. Men jag trodde liksom att det förväntades att man hade bröd till, att det blev lite festligare och "generösare" då. Men ni tycker alltså att jag kan satsa på en riktigt god sallad bara? (vad skönt det skulle vara!) Men jag skulle ändå vilja ha receptet på det där rosenbrödet som nämndes - utifall att jag inte VÅGAR skippa brödet..!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.