Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mjukt tunnbröd .

  • Matglad-54 1 april 2009

    :D Mjukt tunnbröd bakad i vanlig ugn.... Är det någon som har recept på det?

  • Amika 1 april 2009

    Stompa (stekpanne tunnbröd)

    Det här tycker jag påminner väldigt mycket om tunnbröd. Både i smak och konsistens. :)

  • tallkotten 7 april 2009

    Hejsan!
    Jag har en täljsten som jag lägger in i ugnen och bakar tunnbröd på. Det blir som på riktigt, supergott och det blir massor. Det tar en liten stund men det är väl värt besväret. Det var lite klurigt i början att få in känslan för hur tjocka bröden ska vara innan man lägger in dem i ugnen på stenen. Det är ju en smaksak hur man vill ha dem(H)
    En täljsten kan köpas på /www.stenugnen.se Min mamma köpte pizzastenen på 80-talet och de senaste 10 åren har jag haft den och jag tänker inte lämna tillbaka den.
    På den kan man baka pizza som också är mums, börja eftermiddagen med tunnbröd och avsluta med pizza.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.