Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad för frön?

  • Aylisen 8 juli 2009

    Vad för slags frön är gott att använda ovanpå brödet när man bakar? Sådana som brukar vara på ex. baguetter och frallor, vad kallas dom?

    Tack på förhand!
    Aylisen

  • Eery 8 juli 2009

    Vallmofrön kanske? om du menar dom små svarta (finns även i vitt)
    annars är pumpafrön och solroskärnor gott på(L)

  • The_mama97mia 8 juli 2009

    Heja Finspång!
    Vallmofrön är vanligt att ha på frallorna, finns både ljusa och mörka (blåasvarta), riven ost är jättegott att ha på frallor, sesamfrön går bra också. Solrosfrön med för den delen. Det går att variera hur mkt som helst, baka på ! Nu blir det bra bakdagar framöver.

  • Aylisen 8 juli 2009

    Tack så mycket!
    Jaa, det ska ju bli mycket regn så jag ska nog baka massor!

  • The_mama97mia 8 juli 2009

    på en del bröd som focaccia kan man ju ha flingsalt också, och örtkryddor. Här kan man experimentera hej vilt nästan... Lycka till! Du kan ju ringa när brödet är klart så kommer jag på en fika *ler*

  • Aylisen 8 juli 2009

    Haha, javisst :p

    Idag blev det havregryn på mina frallor istället för frön. Tyckte det passade när jag hade havregryn i degen också. Men imorgon ska jag åka och köpa frön och mera mjöl! :D

  • essim 8 juli 2009

    Sesamfrön är min favorit. Men jag brukar blanda, sesamfrön, svarta vallmofrön och ljusa vallmofrön, det blir också jättegott.

  • redd 8 juli 2009

    Skall man lyxa till det kan man ju ta pumpafrön också. Fast priset på dom har ju gått genom taket ;(

    Undra hur det smakar med linfrö? någon som provat?

  • 8 juli 2009

    linfrö är gott på bröd!
    (Y)

  • swebe 9 juli 2009

    hej, linfrön precis som den ovan. gott å bra för magen, kan även ha lite i degen. / mikaela

  • aandreeee 9 juli 2009

    Anis och flingsalt är riktigt gott på ! (H)

  • redd 9 juli 2009

    Skrivet av swebe den 9 jul 2009

    hej, linfrön precis som den ovan. gott å bra för magen, kan även ha lite i degen. / mikaela


    Vad klassas som lite? Personligen har jag 1-2dl per 2,5l mjöl i mitt standard bröd, och då tillkommer 0,5dl pumpafrö och någon matsked loppfrö.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.