Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

www.hembakt.se en nyknådad brödblogg

  • hembakt2 15 april 2011

    Hej,

    För ett tag sedan blev jag lite frälst i att baka bröd. Det blev liksom naturligt att hitta på något eftersom lillgrabben vaknar tidigt om morgnarna. Så jag började baka bröd. Eftersom det är en hel del helger på ett år tänkte jag att jag likaväl kunde ta bild på det jag bakat och skriva hur jag gjorde och hur det blev. Om det är någon glad amatör, som jag, eller proffs för den delen;;) som tycker det är kul att läsa lite om hembakt bröd, framgångarna och fadäserna, så är det bara att kika in på bloggen (www.hembakt.se).
    {cute}

    Hilsen Danne

  • sju 16 april 2011

    Tittade precis på din bakblogg och den var verkligen personlig med dina vilda smakexperiment. Kul att läsa, men jag är nog mer ortodox när jag bakar.

    :)

  • bagarmamma 16 april 2011

    (Y)jag gillade din hemsida själv testar jag oxså mycket man tager vad man haver lycka till ser fram mot mer recept:)

  • irrevirre 16 april 2011

    Hej Danne,

    Ja, det var en fin sida och annorlunda. Du har ju även språkets gåva{highfive}
    Ser fram emot när alla recept avslöjas!
    (Tänk att det domän-namnet var ledigt, vilken flax)
    Kan du tänka dig att baka surdegsbröd också? Det vore toppen!

    Lycka till med bakning och site(Y)

  • hembakt2 17 april 2011

    Tack snälla ni för de uppmuntrande orden!

    @sju: ah, kom igen:) en liten klick bearnaise kan du väl lägga i;)
    @bagarmamma: tackar tackar! Idag blir det Ciabatta med färskostfyllda peperoni:) Det kan gå hur som helst.
    @Irrevirre: Tack!:))) Ja, det var helt galen tur att den domänen var ledig! Flera har faktiskt kommenterat just den saken... Surdeg kommer säkerligen in framöver. I dagens recept använder jag en fördeg på Manitoba Cream... så det är ju en början;)

    Hilsen Danne

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.