Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bjuda på när man planerar möhippa??

  • jullan81 7 april 2011

    Jag har bjudit hem runt 15 tjejer till mig för att planera en möhippa, vissa av tjejerna känner jag och vissa inte...Vi ska träffas på eftermiddagen...Förslag på nåt smidigt och enkelt man kan bjuda på?

  • irrevirr 7 april 2011

    Någon sallad eller kallskuret med potatissallad.

  • The_mama97mia 8 april 2011

    Svår tid... Ska det vara matigt, eller mer fika-aktigt?

    Paj och sallad är ju en klassiker annars.
    Eller tacos...

    Eller om man bara vill bjuda på typ kaffe/thé och smörgås - ställ fram en liten smörgåsbuffé med gott bröd, ngn ost, skinka, skivade grönsaker o sen får man mecka ihop sin macka själv.

  • helenepe 8 april 2011

    Möhippa! Kan du inte dela med dig av lite idéer när ni haft ert möte? Jag och ett par tjejer till ska också precis sätta igång och planera en möhippa. :)

  • jullan81 8 april 2011

    Känns som det lutar åt mer fika hållet..alla har nog ätit middag innan!Va kul att ni oxå ska planera möhippa:)

  • alindalinda 8 april 2011

    i somras var jag med på möhippa, då åt vi ciabatta med sallad och drack skumpa. och lite färsk frukt till det!

  • jullan81 8 april 2011

    men detta va förslag till nåt att bjuda på när vi planerar möhippan:)

  • doris2 8 april 2011

    Hej
    Brödpinnar ( grissini), fikonmarmelad, parmaskinka och St.Agur-ost, Gudomligt tillsammans, att sitta och plocka med.

    Även philadelphiaost, blandat med finhackad rödlök och svart stenbitsrom, på salta kex är inte dumt.

    Hoppas det blir bra.

  • Countrygirl 9 april 2011

    Ostkaka är alltid gott med lite färsk frukt eller sylt och grädde.

  • MatAnders 9 april 2011

    Kanske några goda smördegs piroger eller varma mackor?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.