Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bröd med spad i..

  • tulipan 17 mars 2008

    Ja är det någon som har något gott brödrecept där man kan använda spadet från kroppkakor i.
    Jag och grannen har gjort en massa kropp kakor idag... och tog tillvara på spadet och tänkte baka bröd på det. Men kom på att jag inte har såna recept :-(

    så plita ner ni alla som har något sånt recept så ska jag köra igång här :-)

  • farmoringer 17 mars 2008

    Här hittade jag ett från en annan medlem..

    Återanvänd paltspadet

  • tulipan 17 mars 2008

    oj.. det gick snabbt:-) tusen tack :-)

    fler recept tas gärna emot även om jag redan fått ett ;-)

  • ferbiefia 17 mars 2008

    Jag skulle nog ha tagit vilket brödrecept som helst och bara bytt ut degvätskan mot paltspadet.

    Jag själv använder i princip aldrig recept när jag bakar bröd (bara när jag ska göra farmors goda frallor :)) så det är bara att testa och pröva :)

    Lycka till :)

  • tilda 17 mars 2008

    Skrivet av ferbiefia den 17 mar 2008

    Jag skulle nog ha tagit vilket brödrecept som helst och bara bytt ut degvätskan mot paltspadet.

    Jag själv använder i princip aldrig recept när jag bakar bröd (bara när jag ska göra farmors goda frallor :)) så det är bara att testa och pröva :)

    Lycka till :)

    Precis. Ta ett spännande brödrecept och byt ut degvätskan mot spadet. Ett rågbröd skulle nog passa.:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.