Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

chokladkaka med chokladöverdrag

  • choko 2 april 2008

    Söker efter recept på en chokladkaka som är lite seg, kompakt, ca 1 cm tjock med mjukt (som tryffel) chokladöverdrag. Tror att den är tillagad i långpanna och sen skuren i fyrkanter. Hoppas att någon vet vad jag menar :)

  • Ketronya 2 april 2008

    Det kan inte vara någon form av brownies/kladdkaka med nougatöverdrag helt enkelt?

  • sussiofaeke 3 april 2008

    prova att göra en kladdkaka och koka en chokladsås till topping?

  • choko 4 april 2008

    Skrivet av Ketronya den 2 apr 2008

    Det kan inte vara någon form av brownies/kladdkaka med nougatöverdrag helt enkelt?


    Nej, den ska vara mer "kompakt" än brownies och kladdkaka. Även om båda kakorna är "kompakta" så är de inte tillräckligt :) Det är så svårt att beskriva, men själva kakan är också lite kola aktig i konsistensen.

  • Ernst76 4 april 2008

    Kan det vara något som denna?
    Chokladtårta med tryffel

  • choko 5 april 2008

    Skrivet av Ernst76 den 4 apr 2008

    Kan det vara något som denna?
    Chokladtårta med tryffel


    Åh, ser jättegod ut, den sparar jag :) Men dessvärre så är det inte den kakan jag är ute efter.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.