Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Daniel o Viktorias efterrätt, och vad är rabarberinteriör?

  • Stellanpi 9 juli 2010

    Jag vill ha recept på Daniel och Viktorias bröllopsefterrätt.

  • solvik207 9 juli 2010

    Vispa 3 ägg pösigt och vitt med 2,5 dl strösocker. Blanda ner 50 g smält smör, 1 dl mjölk och 1 tsk stötta kardemummakärnor.
    Blanda 2 tsk bakpulver, 1 nypa salt och 1 tsk vaniljsocker med 3,5 dl vetemjöl och vänd försiktigt ned i smeten. Blanda slutligen ned 100 g riven mandelmassa och häll sedan smeten i en smörad och bröad springform.
    Skala och skiva grovt 1 st stor eller 2 späda rabarberstjälkar och stek i 25 g smör, 2 msk strösocker och 1 tsk malen kanel tills de mjuknar något. Sprid ut över smeten och grädda i 175° i cirka 30 minuter eller tills kakan inte längre är kladdig.Servera med vaniljsås eller en kula vaniljglass

    https://ohmansmatovin.wordpress.com/2010/06/20/kaka-med-rabarberinterior/

  • jimboz 9 juli 2010

    Tack för länken..Jag har fått dille på olika rabarberkakor eller pajer..Den ska jag testa (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.