Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Efterlyser ett recept på kyckling med cornflakes!!

  • safir74 15 mars 2009

    Hej!
    Jag söker efter ett recept på kyckling. Man delar kycklingen i åtta delar. Blandar gräddfil( tror jag) med krossade cornflakes. Någon som vet och/eller har detta recept?

  • farmoringer 15 mars 2009

    Jag kan tipsa dig att om du skriver kyckling cornflakes i sökrutan på recept så kommer det upp några stycken här från MK. Kanske det är nån utav dem som du söker...

  • safir74 15 mars 2009

    Tack men tyvärr stämde ingen av receptetn in.

  • farmoringer 15 mars 2009

    Så synd...

  • The_mama97mia 15 mars 2009

    hmmm.. känner inte igen det... men tror du det kan vara yoghurt (som säkert stavas på hundra sätt här på MK) istället för gräddfil? Tänker att kyckling ofta marineras i yoghurt.

  • safir74 15 mars 2009

    Nix det ska vara med gräddfil. Lagade detta en gång när jag gick i gymnasiet på kostkunskapen. vi fick då lära oss att dela en kyckling i åtta delar.

  • maggi 15 mars 2009

    Har hittat ett recept som jag sparat i min kokbok som kanske stämmer in på det du önskar.
    Om du går in på steffo, så har han lagt in ett recept Krispig kycklingfile.
    Lycka till!!!!!! Hoppas detta kan vara något.

  • safir74 16 mars 2009

    Det receptet lät onekligen gott men det är inte heller det receptet jag söker.

  • ankianka 29 mars 2009

    Åh jag som trodde ni hittat det här receptet...jag vill också ha de. Finns i en kalenderbok som jag förlagt...

  • vanillalover 29 mars 2009

    Vet inte om det är detta men sök; corn chicken
    Kanske, kanske inte....
    Lycka til!
    /Marie

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.