Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

En riktig schlagermiddag - vad är det?

  • nilami 24 februari 2011

    Hej hej
    Vi är ett tjejgäng som ska ses på lördag för att kolla på schlager. Innan ska vi laga middag och för en gångs skull skulle vi vilja gör nått annat att baka pizza...
    Nått förslag?

  • chrisq 24 februari 2011

    (Y)oj finns ju massvis en god förrätt med skaldjur en god köttbit eller en gryta o en god efterrätt du får specificera dig mer tid tankar pengar tacos är ju kul på tjejträff pajer med vad som i o en god sallad

  • alindalinda 24 februari 2011

    GLAMM är min första tanke.
    gör en sallad fylld med skaldjur.
    ät kex, exotiska frukter och dyyyra ostar med bubbel eller rosévin till!

  • romaxx 25 februari 2011

    Fondue?? =)

  • VruknaMartaXXX 25 februari 2011

    {ghost} Jag tänker drinkar -med sockrad glaskant.
    Färgglada paraplyer . .
    Stjärnor och glitter i bordsdukningen
    Mat:
    ?
    Lasagne?

  • mammapernilla 25 februari 2011

    Ostar, flera olika sorters skinkor/salami, frukter som melon och ananas samt baguette så kan alla plocka under kvällen. Samt gott vin såklart :)

  • AG65 25 februari 2011

    {eat}Gör ett buffebord med pizzaslice, matmuffins, sallad, kex och goda ostar. Det är mysigt att gå och plocka det man vill ha på sin tallrik under kvällen. Servera även gott vin till detta. Till efterrätt är en kladdkaka med grädde aldrig fel.

  • Countrygirl 25 februari 2011

    En tapaskväll är alltid mysigt. Det finns massor av recept här på matklubben.

  • idea_ 25 februari 2011

    Beror på om man vill ha ett schlager tema eller bara någon god rätt att bjuda gänget på :) Själv bjuder jag på lördag matgäst på en laxgrattäng med saffranssås (både jag och gästen ser frame emot detta).

  • boz1965 25 februari 2011

    Schlagern och Melodifestivalen var ju som allra störst på 70-talet, så jag tänker sjuttiotalsmeny. Kassler och potatissallad t.ex.? :)

    Plocka fram ditt gamla Monopol eller Nya Finans eller Nya Bondespelet och värm upp med innan musiken börjar flöda. Pyssla lite och gör lappar där var och en kan betygsätta låtarna och sen jämför sina resultat med slutresultatet. Kör lite karaoke med 70-talstema, osv. Finns så mkt kul man kan göra och gott man kan äta och dricka. :)

  • The_mama97mia 25 februari 2011

    Hehe, ni kan ju göra en meny med schlagertitlar som

    Symfonin - en klassisk räk/kräftcocktail?

    Högt över havet - ngt med kyckling till huvudrätt?

    Tusen och en natt - baklava variant eller ngn dessert med sultanrussin...

  • boz1965 25 februari 2011

    Skrivet av mama97mia den 25 feb 2011

    Hehe, ni kan ju göra en meny med schlagertitlar som

    Symfonin - en klassisk räk/kräftcocktail?

    Högt över havet - ngt med kyckling till huvudrätt?

    Tusen och en natt - baklava variant eller ngn dessert med sultanrussin...




    (Y)

  • The_mama97mia 25 februari 2011

    Eller en dallrig brylé/Jello som dessert - The Worrying kind?

  • The_mama97mia 25 februari 2011

    Eller... ytterligare ett dessertförslag - La Dolce Vita - marängtårta?

  • martina63 25 februari 2011

    ABC (Anna Book): festa på ett paket med bokstavskex : D
    till detta ´Fyra bugg och en coca cola (Lotta Engberg) :-) Guud, vilket party !!!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.