Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förslag önskas!

  • Annfi 7 maj 2008

    Jag och min väninna har anmält oss till Matstafetten och har blivit tilldelade att servera varmrätt. Eftersom vi kommer att äta förrätten på andra sidan sta´n så behöver jag förslag på varmrätter som kan förberedas och bara värmas. :D

  • SaraW 7 maj 2008

    Nyfiken som jag är, måste jag bara fråga; vad är Matstafetten? Låter himla spännande.

  • bernit 7 maj 2008

    Skrivet av SaraW den 7 maj 2008

    Nyfiken som jag är, måste jag bara fråga; vad är Matstafetten? Låter himla spännande.


    Matstafett som jag varit med och känner, är ett glatt gäng som har fest en kväll och där man äter förrätt hos en av gästerna , varmrätt hos en annan och dessert hos den tredje, sedan kan man ju ha "groggarnas glada tid" hos den fjärde (med dans)

    Föreslår en gryta som du bara behöver värma när gänget kommer hem till dej så du kan var med och äta förrätten utan att springa i förväg.

    /BÅ :p

  • tantdrake 7 maj 2008

    Oj så kul det låter ! *avis*
    Gryta är ju ett superförslag! Eller varför inte Paella? Man kan ju faktiskt servera skaldjuren vid sidan om ifall det finns sådana som jag på festen...:p *hurvas*

  • Glitterfia 7 maj 2008

    Ops rätt som det var ALLT jag skrivit bort
    Kul grej, har aldri hört om det förrut.
    Smördegsinbakad filé
    skär köttet i ca 2 cm tjocka skivor. Bryn och krydda köttetm låt svalna. tina smmördegen och dra lite i den, lägg en köttbit på och överlappa ihop hörnen. Läggi en ugnsform och stoppa i kylen. Willys har jättebra smördeg märke eldorado 10x10cm. Vill man kan man även lägga i skivor med mozzarella i knytet.
    Gör en sås, gott med en smakrik sås (min madeirasås superenkel finns bland mina recept) beasås eller knorrs creamy peppersaus är också gott. Servera med en sallad och pommes eller varför inte en cous cous sallad .Allt går att värma. Köttpaketn in i ugnen 225 grader coh ligga i ca 20 min,tills de fått lagom ljusfärg. Inte för länge för de ska inte bli krispigt.

    Eller min inbakande kassler, gör klart fram tills det är dags att grädda och ställ den då i kylen om det kommer att ta lång tid. Förmät jasmineriset lägg i kastrullen´. häll på vatten och starta ugnen på 225 grader. De blir klar på ungefär samma tid.. Servera med en liten sallad förståss
    Allt kan göras klart fram till gräddningen. Lycka till och vi vill gärna höra hela menyn när det är över :p Och hur allt gått tillväga. Kram och lycka till

  • Ingan 15 maj 2008

    kycklingfile med turkisk yoghurt blandat med pesto rosso.
    Enkelt att laga och jättegott att värma upp.

  • Lottagumman 15 maj 2008

    En kall varmrätt kan det gå för sig? Varmrökt lax och kokta grönsaker , som snabbt går att koka, te grön sparis, bönor, små morötter. Turkisk yoghurt , lite majonäs och en driva örter blandas som sås.

  • pia61 15 maj 2008

    Italieninspirerad marinerad kycklingfilé
    Couscoussallad med avocado, sparris och fetaost
    Dalbergs goda sås
    God sommarsallad
    Tomatsallad
    [recept]15433[/recept)

    Här kommer lite tips från Falkenberg!
    Det kanske blev för många? :o
    Lycka till! :D

  • pia61 15 maj 2008

    Hoppsan det sista receptet skrev jag lite fel, försöker igen:

    O´boy tårta

  • pia61 15 maj 2008

    Nämen Gud...jag skrev alltihopa på fel tråd!!!
    Nu har jag väl ändå blivit för trött...sorry!!!:'(

  • MatAnders 16 maj 2008

    Om ni har en lergryta så är den perfekt ofta tar det 2 timmar att tillaga en maträtt i den så då kan den stå och bli klar så länge ni äter förrätten..(Y)

  • Svesse60 16 maj 2008

    Här har du ett recep som du kan tillaga dagen före och sen bara värma upp vid servering. Ett uppskattat och gott kycklingrecept som fått mycket höga betyg här på Matklubben bland medlemmar som lagat det. Det är sparat ner hela1914 gånger!

    Kycklinggratäng med vitlök och creme fraiche
    /Eva

  • evaldo 16 maj 2008

    Fläskfilé som Gun bjöd på
    Jag tar fram receptet ibland och tycker fortfarande det är läckert.
    Ugn: 250°
    1 fläskfilé 500-600 g
    1 tsk salt
    1 krm vit- eller svartpeppar
    3 dl vispad grädde smaksatt med 1 msk curry
    3-4 bananer

    Putsa och skär filén i skivor. Salta och peppra. Skala och klyv bananerna på längden. Stek dem på båda sidor på svag värme. Lägg köttskivor och bananer i en smord form. Vispa grädden och smaksätt med curry. Bred över grädden och sätt in i ugnen tills ytan fått färg. Servera med kokt ris, gärna jasminris och en god grönsallad.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.