Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

funkar kladdkaka som paj ?

  • wuxenbar 14 maj 2010

    {question}

    Jaa, alltså, går det att ta kladdkakan som en paj ? alltså pajdeg runt om ? mina kompisar säger att det låter skit äckligt. men det värkar vara ganska gott enligt mej.

  • The_mama97mia 14 maj 2010

    förlåt, förstår inte frågan? vaddå funkar som paj?

  • wuxenbar 14 maj 2010

    Skrivet av mama97mia den 14 maj 2010

    förlåt, förstår inte frågan? vaddå funkar som paj?


    nu har jag redigerat. :)

  • Okänd 14 maj 2010

    Du får väl prova och se ;) Jag tycker likt dina kamrater inte att det låter gott men man vet aldrig förrän man provat!

  • erajsko 14 maj 2010

    Med ett chokladpajskal, och lite extra fett i smeten, lär det kunna bli kanongott!
    Jag tror på din idé!

  • zorbaz 21 maj 2010

    Jag har alltid lekt med kladdkaka och bl.a. haft kokos i och gjort mini kladdkakor i små bullformar. Jag tror att kladdkakan kan vara god med antingen som tidigare nämnt med chokladskal eller med ett smulpajsskal över. Lek och exprimentera, det värsta som kan hända är att det inte smakar bra och isf. kanske du får slänga lite. Men jag tror det kan bli kanon. Det finns ju chokladpajer som är kladdiga varför skulle det då inte funka med kladdkakepaj? Blir det bra får du lägga upp receptet på sidan =)

  • erajsko 21 maj 2010

    Har nu gjort det. En kladdkaka i chokladpajskal - det blev fantastiskt (smakpanelen bestod av hustru (51) döttrar (9 & 13) samt mor (74). Alla överens, kanon, inte minst med ett par upptinade hallon till.

    Har plåtat. Recept följer. Skall nu koncentrera mig på att laga mat till hustruns dammiddag (frukost, lunch och 4-rätters middag). Receptet på kladdkakepajen kommer i veckan.

  • wuxenbar 23 maj 2010

    Skrivet av erajsko den 21 maj 2010

    Har nu gjort det. En kladdkaka i chokladpajskal - det blev fantastiskt (smakpanelen bestod av hustru (51) döttrar (9 & 13) samt mor (74). Alla överens, kanon, inte minst med ett par upptinade hallon till.

    Har plåtat. Recept följer. Skall nu koncentrera mig på att laga mat till hustruns dammiddag (frukost, lunch och 4-rätters middag). Receptet på kladdkakepajen kommer i veckan.


    Jag tänkte att det skulle funka! :D
    har ännu inte gjort, så jag skulle vart tacksam om du lade upp receptet på både kladdakakan och pajdegen du använde. :)

  • wuxenbar 23 maj 2010

    Skrivet av zorbaz den 21 maj 2010

    Jag har alltid lekt med kladdkaka och bl.a. haft kokos i och gjort mini kladdkakor i små bullformar. Jag tror att kladdkakan kan vara god med antingen som tidigare nämnt med chokladskal eller med ett smulpajsskal över. Lek och exprimentera, det värsta som kan hända är att det inte smakar bra och isf. kanske du får slänga lite. Men jag tror det kan bli kanon. Det finns ju chokladpajer som är kladdiga varför skulle det då inte funka med kladdkakepaj? Blir det bra får du lägga upp receptet på sidan =)


    Tack! Jaa, det ska jag göra. :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.