Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fyllning till kalkon

  • kfors 19 december 2008

    Hej
    Har aldrig lagat kalkon.:'(

    Söker efter ett enkelt och lätt recept
    med en fyllning som ger god smak.

    Tacksam för hjälp

    MVH kfors:)

  • Erajscha 19 december 2008

    Brödsmulor, riven lök, fett och salvia är en klassisk engelsk kalkonfyllning. Kalkonen blir riktigt god.

  • kfors 19 december 2008

    Tack:)
    Några mått kanske, eller tar man bara efter
    behov.

  • Disen 19 december 2008

    Jag har aldrig haft några mått. Ibland är ju kalkonen större eller mindre. Jag fyller den med så mycket det går.
    Brukar stoppa i katrinplommon, äpple och persilja. Sen gnider jag in den med salt, peppar och citron. smaskens.

    lycka till!

  • NicolinaZ 19 december 2008

    Hej,
    min morfar lärde mig fylla kalkonen med svamp, bröd, grädde och sherry. Man gör en lös svampsås, spetsar med sherry och blandar i kantskuret vitt bröd tills konsistensen är krämig. Fyll kalkonen, sy ihop öppningen, samt grädda enligt instruktioner och storlek. Var 15de minut öser man med en blandning av vatten och sherry, denna sky blir sedan basen för en helt underbar gräddsås att servera till! God Jul på er alla!

  • farmoringer 19 december 2008

    Jag fyller alltid med katrinplommon, lök, citron och massa kryddor. Gnider in kalkonen i citronsaft dessutom..Äpple glömde jag. Det vill jag också ha i den..
    Jag öser med hönsbuljong och kinasoja och smör.....

  • Eery 19 december 2008

    Skrivet av NicolinaZ den 19 dec 2008

    Hej,
    min morfar lärde mig fylla kalkonen med svamp, bröd, grädde och sherry. Man gör en lös svampsås, spetsar med sherry och blandar i kantskuret vitt bröd tills konsistensen är krämig. Fyll kalkonen, sy ihop öppningen, samt grädda enligt instruktioner och storlek. Var 15de minut öser man med en blandning av vatten och sherry, denna sky blir sedan basen för en helt underbar gräddsås att servera till! God Jul på er alla!


    MM älskar svamp... det här måste testas:p

  • matnjutaren 19 december 2008

    Skrivet av Eery den 19 dec 2008

    Skrivet av NicolinaZ den 19 dec 2008

    Hej,
    min morfar lärde mig fylla kalkonen med svamp, bröd, grädde och sherry. Man gör en lös svampsås, spetsar med sherry och blandar i kantskuret vitt bröd tills konsistensen är krämig. Fyll kalkonen, sy ihop öppningen, samt grädda enligt instruktioner och storlek. Var 15de minut öser man med en blandning av vatten och sherry, denna sky blir sedan basen för en helt underbar gräddsås att servera till! God Jul på er alla!


    MM älskar svamp... det här måste testas:p


    Håller med dej där Eery! Spännande smaksättning. (Y)
    Annars brukar jag fylla den som farmoringer gör :) men nu ska det testas nåt nytt.(Y)
    Tack för det, NicolinaZ!(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.