Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Gnocci men inte pastagnocci!

  • Mistys 6 februari 2010

    Om jag förstått så finns två sorters Gnocci. Pastan vi köper som ser ut lite som snäckor och sen en sort som görs på potatis. Det är den man gör av på potatis jag är ute efter. Har någon ett recept? Åt en underbar gnocci med ost och basilika sås i London i somras och skulle vilja göra något liknande och det var inte pasta. Hur svårt kan det vara? Om man har ett recept :p
    Såg också Jamie Oliver i ett program från Italien där man gjore egen gnocci på potatis Så nu ber jag er om hjälp(L)

  • mikaelaholmlund 6 februari 2010

    http://jaynieskitchen.blogspot.com/2007/11/jamie-olivers-potato-gnocchi.html

  • sikaal 6 februari 2010

    Det finns här på MK t.ex. detta
    Gnocci

  • Okänd 6 februari 2010

    Skrivet av Misty09 den 6 feb 2010

    Om jag förstått så finns två sorters Gnocci. Pastan vi köper som ser ut lite som snäckor och sen en sort som görs på potatis. Det är den man gör av på potatis jag är ute efter. Har någon ett recept? )



    Om du går in på www.recept.nu så har tv- kocken Anders Levén ett recept på gnocci gjord på potatis.

  • Okänd 6 februari 2010

    De finns på MK
    Köttgryta med kokta potatisbollar

  • thirdimension 6 februari 2010

    Jag brukar göra gnocchi utan recept. Jag kokar potatis, som jag sedan mosar och blandar med mjöl tills de får en bra konsistens. Därefter formar jag små halvmånar av dem och gör avtryck med en gaffel. Till dessa brukar jag göra någon tomatsås eller svampsås. Väldigt gott och enkelt!

  • Mistys 6 februari 2010

    Mums tack för alla tips. Ska prova detta i morgon. Potatisen är kokt redan. Såg att det fanns färdig PotatisGnocci att köpa, svindyr. Det var då ideèn föddes. Vem vet kanske blir en ny favorit istället för pasta och ris. Tack igen (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.