Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hemgjord Herbes de Provence

  • rostok 5 juni 2011

    Hejsan, är det någon som själv odlar kryddor till Herbes de Provence?

    Vad använder ni för recept till själva kryddblandningen i så fall? Alltså inte recept på mat man kan göra med denna blandning utan själva kryddblandningen.

  • boz1965 5 juni 2011

    Här har du ett recept på Herbes de Provence:

    Herbes de Provence

  • rostok 5 juni 2011

    Stort tack!

    Jag har även letat lite på nätet och hittade ett recept på engelska, kan ju vara bra om någon fler undrar, och också bra att se att man inte bara behöver följa ett enda recept, om man ex saknar en kryddört, eller så.

    Jag tänker nämligen försöka ha lite hemodlade kryddor i sommar och då är det ju bra att ha just ett sådant recept, det på svenska passar nog mig bäst, för att ta tillvara en del av dem. Annars brukar vi köpa denna kryddblandning när vi är i Frankrike, men ännu roligare förstås att ha gjort den själv. Vi använder den till mycket.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.