Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Herrmiddag.

  • boz1965 31 oktober 2009

    Vi är ett gäng på 4 pers. från min gamla skola som träffas på herrmiddag en gång i månaden. Den här månaden är det min tur att "hosta" och jag tänkte att det skulle gå i 60-talstema med både maten, kläderna, kitschet, dukningen, musiken. mm. Nån som har några förslag? Vad är "typiskt 60-tal"?

  • Gnurf 31 oktober 2009

    Östtyska glädjeflickor!?? :o

  • asasto 31 oktober 2009

    Hittade denna sida när jag gjorde en snabb sökning jag var inte född 60-tal.

    http://www.milda.com/SE-New/faq.asp?id=217780

    (tycker dock inte att det var så annorlunda jämfört med idag jag som inte ens är född på 60talet brukar ju äta de flesta av dessa rätter)

  • Countrygirl 31 oktober 2009

    Då föddes ju jag, alltså ett bra årtionde!

    Man var nog ganska Usainfluerad så hamburgare går nog hem, med vågiga pommes. Grillad kycklig.Studentrevolt, Elvis, Vietnamkriget, Höga frisyrer på tjejerna och killarna hade nog fortfarande brylcream i håret. Stora blommiga mönster och även underliga mönster psykedelisk touch. Beatles förstås. Månlandningen.

  • boz1965 31 oktober 2009

    Månlandningen, ja. Då var jag fyra år gammal. Och vi satt och tittade på landningen på vår svartvita 19-tummare ute i sommarhuset som vi hade uppe på Söderåsen. Det var tider, det...

  • boz1965 31 oktober 2009

    Ska kolla runt lite på loppisarna i sta'n och se om det kanske finns nåt kul där. Det där storblommiga Gustavsbergsporslinet som man börjar se igen nu t.ex. Jag minns också besticken vi hade när jag var liten. Tretandade gafflar och svart bakelithandtag. Tror förresten att jag har dem liggande i källaren eftersom jag fick dem av morsan när jag flyttade till min första egna lägenhet. Och där nere har jag inte städat på flera år och rensat ut alla "bra-att-ha-grejor" som man har samlat på sig under åren.

  • The_mama97mia 31 oktober 2009

    rolig idé! jag är också född på 60-talet så jag minns väl inte så mkt mer än barnmat haha... men annars allt optiskt mönstrat... antingen går man hippie o flower power - men det lutar över åt 70´s då.. eller så går man 60´s o mods? sorry, kommer inte på ngt bättre.

  • The_mama97mia 31 oktober 2009

    Annars är BAKLÄNGESMIDDAG lite kul... man börjar med avecen, sen dessert, o s v

  • Countrygirl 31 oktober 2009

    Skrivet av boz1965 den 31 okt 2009

    Månlandningen, ja. Då var jag fyra år gammal. Och vi satt och tittade på landningen på vår svartvita 19-tummare ute i sommarhuset som vi hade uppe på Söderåsen. Det var tider, det...


    Gå in på en rödakorsetaffär eller liknande. Där har de säkert gods för din middag

  • boz1965 31 oktober 2009

    Tack för tipsen. :) Gärna mer av den varan. (Y)

  • boz1965 31 oktober 2009

    Hittade denna helsköna sida när jag surfade efter 60-talprylar...

    http://hem.passagen.se/mulligamu/60talsmetoden.htm

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.