Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp med Rachael Ray recept?

  • sockerkakan1 12 augusti 2010

    Blev bjuden på middag av en vännina häromdagen och då åt vi en helt underbar middag, jag bad om att få receptet vilket jag fick, men på engelska. Det var tydligen någon amerikansk sajt hon hade hittat det på (Rachael Rays).

    Men nu till min fråga, skulle någon vänlig skäl vilja översätta receptet till mig? Testade att översätta det med google transelate men det gick inte så bra ^^

    http://secure.rachaelrayshow.com/food/recipes/garlic-hanger-steak-balsamic-pan-gravy/
    http://www.rachaelrayshow.com/food/recipes/sage-butter-gnocchi/

    (recepten hänger ihop)

  • sju 12 augusti 2010

    Biffsteken:
    6 vitlöksklyftor
    ½ kopp jungfruolivolja
    2 pounds biffstek (ca 0.9 kg)
    Salt och grovmalen svartpeppar
    1 msk mjöl
    1/4 kopp lagrad balsamvinäger
    1 kopp köttbuljong
    Några nävar babyspenat eller ruccola

    4 portioner

    Riv vitlöken och blanda den med olivoljan. Använd sedan oljan till marinad för köttet i 30 minuter. Skaka av överflödig olja och stek sedan köttet i en het panna, salta och peppra. Stek tills köttet är medium rare och låt sedan köttbitarna vila medan du gör själva såsen.

    Häll lite av den överblivna vitlöksoljan i pannan och rör ut med mjölet. Låt koka i 1 minut. Vispa ner balsamvinägern och köttbuljongen i redningen, smaka av med salt och peppar och koka tills såsen tjocknar. Skär upp steken ovanpå såsen och spenaten eller ruccolan. Servera med gnocci.

    Gnocci:
    1 pound gnocci (0.45 kg)
    4 msk smör
    8 salviablad
    Salt och malen svartpeppar
    En gnutta muskot
    1/4 kopp riven parmesanost

    4 portioner

    Koka gnoccin i saltat vatten enligt förpackningens anvisningar. Medan gnoccin kokar smälter du smöret på medelväme och lägger sedan i salviabladen i cirka 1 minut tills de är krispiga och fina. Blanda salviasmöret med den kokta gnoccin och kryddorna. Strö över parmesanosten.

    Tillägg: en kopp är cirka 2,4 dl

  • sockerkakan1 12 augusti 2010

    man bugar och bockar, tack så jätte mycket! :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.