Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

kall buffe till 40 pers,,,

  • Tjillevippan 4 maj 2009

    Hjälp :'( jag behöver tips på en kall buffe till c:a 40-50 personer, det är öppet hus så alla kommer ej på samma gång.
    Är tacksam för alla tips som jag kan få, är som vanligt ute i sista minuten ska ha kalas på lörd 9/5 :'(

  • ros 4 maj 2009

    :)Hej, här är några tips:
    Marinerad kall fläskfilé, marinerad kall kycklingfilé, kycklingspett, laxsida, potatisallader, pastasallader, olika röror, melonskivor, kiwi, olika "exotiska frukter", oliver, gott bröd, olika kex, brietårta, olika ostar mm

    Lycka till!

  • zudette 4 maj 2009

    Gör en god och matiga sallad - gärna pastasallad där du serverar kött och/eller fisk som tillbehör så gästerna själva får sätta ihop sin egen sallad! -det kan vara kycklingbitar, rostbiff, kalla köttbullar, räkor.... sen kan du sätta lite sådanadär uddagrejjer som oliver också vid sidan om som kanske inte alla äter. Sätt också en stor skål Keso på buffébordet så blir det änu mer matigt dessutom är det gott och fräschare än andra dressingar, tycker jag! Bröd kan du fixa enkelt genom bakeoff varianterna som finns i frysdiskarna eller i vaccumpack, om du inte vill baka själv!

    LYCKA TILL!(Y)

    - Varför kommer man på alla goda idéer nu när ens egna kalas är förbi.....:o

  • tulipan 4 maj 2009

    När gubben fyllde 40år i januari så hade vi öppet hus här hemma. Jag gjorde två STORA smörgåstårtor sen en MASSA andra kakor och gott till kaffet sen.
    Allt gick åt som smör och var perfekt för jag kunde mingla jag med utan att springa runt som en yr höna hela tiden :)

  • susanne7206261 4 maj 2009

    min örmarinerad kycklingfile kanon god :)(Y)
    lycka till

  • UllaC 4 maj 2009

    Har hittat 3 olika alternativ nu när jag letade i min kokbok. Hoppas det kan ge dej lite inspiration.
    Fint upplägg
    Gills smarriga planka
    Plocktallrik

    Lycka till!!!

  • UllaC 4 maj 2009

    Rekommenderar även denna härliga kalla paj, som är väldigt populär.
    Paj i långpanna med crabfish och räkor

  • Mellanbellan 4 maj 2009

    Detta hade jag till ett kalas på 25 personer. Ingredienserna kan ju bytas i det oändliga till det man själv tycker om.
    Mellans kalla buffé

  • Glitterfia 4 maj 2009

    Nu har jag inte riktigt koll på vad som tidigare har tipsats...
    Kassler i mycket tunna skivor
    Tjälaknul i tunn skivor
    Grillade marinerade kycklingfiléer i tunna skivor / kyckling drumsticks och grilla själv.
    (Om inte allt kött går åt är det perfekt att frysa, använda som pålägg/ i paj / på pizza...)
    Potatissallad
    En fräsch grönsallad
    Salladsdressing
    Bröd, smör och ost.
    Gärna några dessertostar Brie, ädelost samt ett par sorters kex.
    Vindruvor, päron, färsk ananas i tunna skivor.

    Allt detta är godast rumstempurerat.
    Hoppas det blir en rolig fest :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.