Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kesella Dessert

  • zudette 21 juni 2008

    Nu när sommaren är här så bjuder jag gärna på halvtinade hallon från frysen och en klick Kesella dessert (vanilj eller jordgubblime) och så pudrar jag över lite muscovadosocker och så njuter jag - så gott! men.... så kommer jag att tänka på en grej - Vad i hela världen kan jag mer använda Kesella Dessert till??? Har nån nåt' förslag?

  • festmaten 21 juni 2008

    ett gott och snabblagat tips
    Bär och keselladessert

  • irrevirre 21 juni 2008

    Kesella lime-jordgubb är jättegott till kladdkaka istället för grädde:-)

  • monac 21 juni 2008

    gott till fruktsallad!
    Mmmmm,för oss som vill snåla lite på socker & fett!
    Har inget specifikt recept på nått så...men det är en "smidig -höjdaere" s.a.s.
    Säker gott till alla kakor/tårtor med choklad i!
    Ska bli spännande om någon har något X-tra spännande smak-experiment att delge oss:)

  • monac 22 juni 2008

    Till rabarber paj!(Y)

  • Amika 22 juni 2008

    Frusen sommartårta med maräng

    Den är jättegod! Jag kom på att jag inte lagt in den tidigare. :)

  • Smulpajen 22 juni 2008

    Varför inte till våfflor istället för grädde? Vi äter ofta Creme Fraiché och sylt på våfflor, det är supergott. I Norge äter man Römme till våfflor som liknar vår Creme Fraiché, aldrig grädde.

  • Tinak 22 juni 2008

    Kika in på www.arla.se och gör en receptsök på kesella vanilj respektive jordgubb/lime, finns flera smarriga recept där, provat några men inte lagt ut dom här än.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.