Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kina-mix

  • wulff 8 september 2008

    Nån som har ett gott recept med Kina-mix från Findus?:(

  • farmoringer 8 september 2008

    Gå in på Findus hemsida så kanske du hittar nåt....

  • wulff 8 september 2008

    Har gjort det. Finns inget. Hade ett gammalt recept som jag inte kommer ihåg. Mamma minns inte och min bror har inte svarat på mailet än. Vill ha det till middag idag...

  • Annras 8 september 2008

    Ingredienser, 4 portioner
    1 förp Findus portionsbitar av Hokifilé, 400g
    3 dl matlagningsgrädde
    2 tsk curry
    1 msk Findus Dill
    Hej wulff!
    Jag hittade nedanstående recept på nätet:

    1 förp Findus Våra finaste Bladspenat, 250g
    1 förp Findus Kina-mix, 500g
    Gör så här
    Stek fiskbitarna enligt anvisningarna på förpackningen. Blanda matlagningsgräde med curry och häll över fisken. Låt sjuda i ca 5 min och tillsätt därefter dillen. Fräs spenaten lätt. Tillaga Kina-mixen enligt anvisningen på förpackningen och blanda med den frästa spenaten. Lägg upp rismixen och servera med fisken ovanpå.

  • wulff 8 september 2008

    Tack för hjälpen! Ha en bra vecka!(Y)

  • softis 8 september 2008

    kina mix - ä d den m ris å ärter å sånt i?

    Isåna fall,bryn köttfärs å blanda m mixen när den kokat färdigt,krydda med dina favorit krydder å ta i lite creme fraiche el grädde,servera m gott bröd(baguette).

  • anluk 8 september 2008



    Mycket god fiskgratäng´!(Y)

  • ca70 8 september 2008

    Har en kompis som brukar göra en gratäng på Kina-mix, strimlad kassler och som hon häller bearnaisesås över - mums! Om man vill kan man ju ha lite ananas och riven ost över innan gratineringen. Gott! :D

  • SEAbjrpn 8 september 2008

    Skrivet av anluk den 8 sep 2008



    Mycket god fiskgratäng´!(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.