Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

kondisbit

  • vitajulle 6 juli 2008

    Undrar om någon har receptet på så kallade kondisbitar. En trekantig sockerkaksbit med rosa marsipan och choklad på sidorna. Finns att köpa på många konditori men har aldrig hittat något recept.
    Någon som vet?
    Tacksam för svar.

  • monac 6 juli 2008

    vad smakar den???

  • vitajulle 7 juli 2008

    hm. sockerkaka, nån kräm eller sylt över det och sen marsipan och choklad. En trekant. Är nästan alltid rosa. Kan ha andra namn med....

  • MammaIrene 7 juli 2008

    Vet vilken du menar men har tyvärr inget recept på den, vill ockås gärna ta del av det om någon har det....

  • marhil 7 juli 2008

    Hej.Jag hade ett konditori för ca 20 år sen.Då gick den under namnet Milano lr Trekant.INGREDIENSER: Mjöl, socker, vegmargarin, ägg, marzipan
    hallonsylt, choklad.
    Mvh Marie

  • marhil 3 augusti 2008

    Hej.Jag hitta ett gammalt recept.Brukar inte lägga in recept på min sida men detta var svårt att hitta.Tresnibbar.Hoppas det var de här du mena.Hitta ett till på nätet när jag googla på tresnibbar.
    Men det va inte med hallonsylt.
    Mvh marie:p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.