Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Korvgryta a la Åmål

  • anluk 20 mars 2010

    Ska tydligen finnas en korvgryta som kallas korvgryta a la Åmål. Denna korvgryta lovordas av min mammas vänner och även i något tidningsrepotage. Någon som har receptet?? Har sökt men hittar det inte...

  • boz1965 20 mars 2010

    Har också sökt och det verkar som om det är ett storköksrecept. Finns dessvärre inte många av den sorten ute på nätet. Jag hade samma problem med Korv à-la Forsell. Men som tur var jobbade jag på en skola just då och fick lov av kokerskan i skolköket (tack Maggan :)) att dra en fotokopia på receptkortet.

  • anluk 20 mars 2010

    Jo jag vet att det är vanligt i skolkök osv men vet oxå att det cirkulerar i vanliga hem så jag tog en rövare och frågade mina vänner här.

  • anluk 22 mars 2010

    Ingen som har receptet bland sina gömmor???

  • Partymajsan 22 mars 2010

    Är själv från Åmål men vet tyvärr inte vad detta kan vara{dont-know} Får du något tips på receptet så hör gärna av dig!! Det vore kul att få veta....{eat}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.