Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lätt panik

  • Prima 29 augusti 2008

    Fyller _FYRTIO_ nu i höst och om jag nu ska ha fest så har mina grubblerier satts i gång. Har jag råd, vad ska jag bjuda på utan att det är föööööör dyrt, var ska vi hålla hus (hemma, hyra lokal) osv.

    Jag är en "fattig student". Maken tjänar iofs ganska gott om pengar men det är klart att det är ett ekonomiskt bortfall att jag pluggar. Jobbar lite exta men det ger inte så hemskt mkt... får jobba som _fan_ i september antar jag för att det ska löna sej till november då jag behöver pengarna :)

    Hur hade ni kunnat tänka er att festa till en 0a?:) Vad skulle ni bjuda på?

    Jag skulle iofs lätt kunna tänka mej att skippa presenterna och så tar alla med sej en maträtt för 2 istället.... eller nåt sånt. Bryr mej inte om presenter... kul att få men har hellre roligt... :) Hur går era tankar kring sånt här?

  • yvoand02 29 augusti 2008

    Hej!
    Läste för ett tag sedan ett förslag som såg rätt kul ut.
    De bjöd in "mätta" gäster, alltså "kom mätt till festen, vi bjuder på efterrätt". De bjöd på en jättegod efterrätt, efter det hade de lite gemensamma aktiviteter, spel, dans mm
    Huvudsaken är i alla fall att man träffas och har roligt!
    Varför inte prova något annorlunda?
    Lycka till!
    Yvonne

  • busan37 30 augusti 2008

    Jag fyller 40 nästa år men ska skippa firandet, rymmer med maken på en liten resa istället (Y)

  • anluk 30 augusti 2008

    Skrivet av yvoand02 den 30 aug 2008

    Hej!
    Läste för ett tag sedan ett förslag som såg rätt kul ut.
    De bjöd in "mätta" gäster, alltså "kom mätt till festen, vi bjuder på efterrätt". De bjöd på en jättegod efterrätt, efter det hade de lite gemensamma aktiviteter, spel, dans mm
    Huvudsaken är i alla fall att man träffas och har roligt!
    Varför inte prova något annorlunda?
    Lycka till!
    Yvonne