Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

marsanpulver

  • paolita 5 oktober 2011

    (L) Jag bor i Spanien och vill gärna prova baka själv Budapestbakelser som jag saaknar sooo. Mitt problem är: hur fixar man själv Marsanpulver??? Det finns inte i Spanien och ingen potatismjöl heller. Hur gör jag? {question}

  • wildlife 5 oktober 2011

    Ibgen du känner här i Sverige som kan skicka ner ett par paket då? ;)

  • Mistys 5 oktober 2011

    Det finns gott om recept utan dessa två ingredienser. Både här på MK och på andra sidor. Så varför inte testa dessa??

  • paolita 5 oktober 2011

    Nja Jag funderar att starta egen Catering här nere och vill satsa pa äkta svenska(Y) bakelser att bjuda pa bl.a. Jag sätter väl igang och provar att baka med andra recept. Ville bara veta om man kunde fixa egen marsan pulver. I Manga recept ingar ocksa mandelmassa som jag inte heller hittar här. Alla tips och rad är varmt välkomna när man är nybörjare och lite vilsen som jag är just nu. Och vill nu nagon skicka paket till mig so .....:DD

  • Mistys 5 oktober 2011

    Att göra egen mandelmassa är inte svårt. Här är en variant. http://www.recept.nu/1.122572/leila_lindholm/efterratter_godis/hemgjord_mandelmassa

    Jag gör alltid budapestbakelse utan marsan och potatismjöl och dom är äkta, svenska;)

  • paolita 6 oktober 2011

    8-| Misty09 Tack för tipset. Jag har letat igenom dina recept med hopp om att hitta receptet pa Budapestarna men ser de ingenstans. Skulle du kunna tänka dig att dela med dig av just det receptet du provat?? Har sett flera recept men kan inte bestämma mig för vilken jag ska börja med.
    Nu blev jag nyfiken pa dina bakelser utan marsan. Ser mina inlägg konstiga sa beror det delvis pa att jag har en spansk skrivare med ñññññññs istället för svenska vokaler och att det var ett bra tag sen man skrev svenska. {curl-lip}

  • Mistys 6 oktober 2011

    Jag har bla gjort denna. Den blir bra.
    http://www.matklubben.se/recept/budapest_rulle_3019.html

  • paolita 16 oktober 2011

    :'(:'( OMG Misty09 om du läser detta Jag skriver absolut inte för att klaga pa receptet, misstolka inte mig snälla. Jag Har precis provat receptet och totalt misslyckats. Jag maste ju ha gjort allt fel för att den blev stenhard. Och jag menar verkligen Sten. Jag vispade Ägg och socker och det blev fast och fint men , när jag blandade i mjöl med Nötter och kakao.. ja da fick smeten en helt annan konsistens. Blev ganska löst alltihop. In i ugnen och det luktade mumsigt gott men när jag tog ut kakan var den seg och platt. Jag la in den i kylskapet för att kallna och den blev som en stenplatta. Jag förstar att kylskapet var ett stort misstag men resten? Mina barn har ätit upp kakan son inte ens gick att rulla ihop, de är ju sa snälla eller kanske för att de har bott hela sitt liv här i Spanien och aldrig smakat riktiga budapest bakelser:s.
    Finns det inge trad för misslyckade försök där man far lite uppmuntran?????
    Jag börjar tro att baka är inte min grej helt enkelt.
    Använder du vanlig visp eller ? Jag misstänker att vispen kanske är boven i dramat.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.