Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Panering

  • blunde64 20 juni 2009

    Hejsan
    tänkte höra om någon har receptet på panering av rödspätta med öl eller vinäger i paneringen, har smakat och det var jättegott!
    tacksam om någon vet!
    :D

  • gimmiahug 20 juni 2009

    Menar du frityrsmet eller panering? Vi brukade nämligen fritera fisk med ölsmet när jag bodde i England... supergott! Vinägern lämnade vi åt frittarna!

  • boz1965 20 juni 2009

    Jag antar att det är frityrsmet du letar efter, med tanke på din beskrivning. En vanlig panad är annars torr, med undantaget för att i en dubbelpanad ska ägg/äggvita vara en av "delstationerna".

    Det jag gör ibland är att blanda en enkel tempura (sök) och ersätta lite av vattnet med mörkt öl, t.ex. Guinness, Kilkenny eller Carnegie Porter. Kilkenny är en liten aning ljusare än de andra två och inte lika "matig" och ger det bästa resultatet, imho. Malten förstärker andra smaker i t.ex. fisk och humlen ger en aning beska. Kan rekommenderas.

  • boz1965 20 juni 2009

    För att förekomma den ofrånkomliga frågan... :p

    Internet-/SMS-förkortningen "imho" = in my humble opinion = enligt min enkla mening.

  • MosterNettan 21 juni 2009

    Skrivet av boz1965 den 20 jun 2009

    Jag antar att det är frityrsmet du letar efter, med tanke på din beskrivning. En vanlig panad är annars torr, med undantaget för att i en dubbelpanad ska ägg/äggvita vara en av "delstationerna".

    Det jag gör ibland är att blanda en enkel tempura (sök) och ersätta lite av vattnet med mörkt öl, t.ex. Guinness, Kilkenny eller Carnegie Porter. Kilkenny är en liten aning ljusare än de andra två och inte lika "matig" och ger det bästa resultatet, imho. Malten förstärker andra smaker i t.ex. fisk och humlen ger en aning beska. Kan rekommenderas.


    Tack för tipsen Boz, det är sparat!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.