Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Panik! Ett fest recept på fläskfile och kantareller

  • ejensso 18 september 2009

    Hej,
    SKall ha folk i morgon på lite fest och skall dåbjuda på fläskfile. Har kantareller till förbannelse och vill göra ngt med detta plus gärna ihop med parmesanost.
    Ngn som har ngt recept el förslag!?

    Tacksam för snabbt svar

    Mvh //Jensa

  • idea_ 18 september 2009

    Lyckans dina gäster som blir bjuden på något lagat med dessa ljuvliga råvaror. Hur många blir det på festen? är de inte för många kan du ju vara lite italiensk och göra helstekt eller grillad fläskfile med kantarell-risotto. :D
    Kan det vara något? :o

  • babbs 18 september 2009

    Stek fläskfilén i skivor, lägg i eldfast form, häll över en god kantarellsås, strö över parmesanost och gratinera.

  • berggrenskan 18 september 2009

    Jag skulle nog göra en kantarellsoppa på svampen och servera som förrätt. Och sedan t.ex grilla fläskfilén hel, nu när den sista sommaren dröjer sig kvar.

    Lycka till

  • ejensso 18 september 2009

    Perfekt! Denna blir det.
    Mvh //Jensa

    Skrivet av babbs den 18 sep 2009

    Stek fläskfilén i skivor, lägg i eldfast form, häll över en god kantarellsås, strö över parmesanost och gratinera.

  • The_mama97mia 18 september 2009

    Förslag till dig som har kantareller till fb - skicka lite till mig? *skratt*

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.