Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Pastasås med jordnötter?

  • marjag1963 1 april 2009

    Hej alla!

    Jag tänkte kolla om ngn har ett recept på en pastasås med jordnötter i?
    Jag hittade ett väldigt enkelt och gott recept för många år sedan som innehöll jordnötter och creme fraiche blandannat. Jag minns inte vad mer, men det var väldigt enkelt och gott. Någon som vet vilket jag menar eller har recept på något liknande?

  • Gnurf 2 april 2009

    Hittade bland annat dessa 2 recept på Nätet:
    1.
    ½ pkt bacon
    1 st kycklingfilé
    1 msk smör
    1 gul lök
    100 g färska champinjoner
    1 msk vetemjöl
    2 dl mjölk
    3 dl vispgrädde
    1 hönsbuljongtärning
    150 g broccoli
    1/3 burk jordnötssmör (krokant)
    ½ tsk salt
    2 krm peppar


    --------------------------------------------------------------------------------

    Skär bacon och kycklingfilén i bitar. Hetta upp en stekpanna med höga kanter och bryn köttet i smöret. Finhacka löken och skiva chaminjonerna. Fräs det tillsammans med köttet. Rör i vetemjöl och häll på grädde och mjölk. Smula i buljongtärningen och rör om. Finhacka broccolin och tillsätt den. Låt småkoka under lock cirka 5 minuter. Blanda i jordnötssmör och smaka av med kryddor. Servera med nykokt pasta.

    2.
    2 burkar creme fraiche
    1 buljongtärning
    50g hackade jordnötter
    vetemjöl
    svartpeppar
    basilika

    Blanda smulad tärning med cremefraiche och låt koka upp, red av med vetemjöl, peppra och tillsätt jordnötter och basilika. Servera till nykokt pasta.

  • marjag1963 2 april 2009

    (Y) Tack!

    Det sista receptet känns mest bekant, som det jag sökte. :-)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.