Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Recept Onion Bahajis sökes

  • LaJefa 13 februari 2009

    Onion Bahajis!!!!! Detta åt jag som förrätt på en Indisk restaurang ...helt underbart goda, men jag hittar inget recept på dessa.
    Är även intresserade av alla andra "riktigt äkta" indiska recept, alla tips mottages tacksamt!
    Ha en trevlig helg alla!

  • LaJefa 13 februari 2009

    Finns där ingen som har något gott Indiskt recept? Ok söker detta "Onion Bahajis", men alla andra Indiska recept är välkomna.

  • zudette 14 februari 2009

    Kolla denna länk: instruktionsfilm och recept i ett:
    http://www.videojug.com/film/how-to-make-onion-bhaji

    Hoppas det var det du sökte! - LYCKA TILL!

  • farmoringer 14 februari 2009

    Kul länk du hittade där zudette.(Y)

    jag letade i min indiska kokbok och där fanns det inte med..

  • LaJefa 14 februari 2009

    Denna har jag sett (mycket bra länk), men dem som jag åt liknade typ hamburgare och jag misstänker att där även var vitkål i. Dem som har restaurangen kommer från Himalaya...så det är möjligt att det skiljer sig från olika delar av Indien...vet bara att dem var underbart goda. Som jag skrivit innan så söker jag även andra goda Indiska recept...alla "beprövade" recept mottages gärna.

    Trevlig alla hjärtans dag!

  • The_mama97mia 14 februari 2009

    hmmm,... det som visades i länken var ju typ friterad lök. Men undrar vad du har fått som var som hamburgare? Kan du inte fråga på resturangen? Svårt om den ligger i Indien så klart... haha...
    Jag ser fram emot lite indiska recepttips här kanske, är dålig på det själv. Otrendig o kör mest Thai.
    :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.