Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Recept på lätta snittar till bröllopet.

  • Madde86 17 juni 2008

    Hejsan. Har de mesta klart men skulle vilja ha lite hjälp med ett recept på snittar (tror jag de kallas), tänkte att de kunde va gott å ha lite senare när den övriga maten har hunnit lägga sig :p

    Tack på förhand /Madde

    (Inget kompliserat tack, är kass på allt som har med matlagning att göra(N))

  • sandrarockar 17 juni 2008

    Jag brukar göra små räksnittar som är lätta och supergoda.
    Har inget egentligt recpet eftersom jag mixtrat ihop detta själv.
    men ta lite utav varje ingrediens och smaka dig fram.

    philadelfiaost utan smak
    cremefraiche ( inte för mkt bara, de blir lätt vattniga)
    hackade räkor
    hackad rödlök
    hackad dill
    salt och vit/svartpeppar.
    någon droppe citron

    röran lägger jag i färdigköpta små cousinsskålar. ( vet inte riktigt vad de heter)
    de brukar finns vid brödet och kakorna i affären.


    Något som annars är superlätt och gott är att
    bred pepparrot på ett tunnbröd och lägga över gravad lax.
    bara att rulla ihop brödet och skära i småbitar.

  • The_mama97mia 17 juni 2008

    Tror du menar små krustader, nackdelen är att såna kan bli blöta om dom står ett tag med fyllning i.
    Enklast möjliga är nog tunnbrödsrulle- som skärs i skivor. Vilken tråd var det vi diskuterade det i? Nyligen var det, en massa bra tips på snittar o tunnbrödsrullar.

    Eller formbröd med ngn god röra emellan, skär i trianglar. Kan ha gurksallad, räksallad, mukost o purjo, ungefär samma fyllningar som funkar till tunnbrödsrullar alltså.

  • The_mama97mia 17 juni 2008

    En tråde hette Tunnbrödsrullar, tror det finns en tråd med "era bästa röror" också, du kan ju gå in o kika i dom så får du en massa tips! Lycka till o grattis till bröllop förresten!

  • festmaten 17 juni 2008

    kolla på sökordet "snittar" kommer upp en hel dröse(Y)

    (dröse = många) Skånska:p

    Lycka till!

  • Amika 17 juni 2008

    Här är ett som är lätt att göra och väldigt gott. :)
    Grattis till bröllopet! :)

    Heta räkrullar

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.