Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Recept till Fritös

  • tulipan 4 mars 2008

    Vill ha in en massa godsaker som man ska fritera. Har nämligen äntligen införskaffat mig min första frityös:-)

    gärna bakverk åxå :-)

    Så släng in alla era tips och recept:)

  • jas65 5 mars 2008

    Hej,
    Oj jag har har recept med kyckling och friterade bananer. Men de bästa frityr kryddorna köper du i Asiatiska butiker såsom crispy fry mix för kyckling. Vi här hemma använder frityren mycket ofta och det är viktigt att ha koll hur ofta man har använt oljan vid friteringen och att inte blanda olika oljor.
    Lycka till.

  • snutten 5 mars 2008

    http://receptfavoriter.se/mat-recept-vin/frityrrecept-allt-om-fritering-tempura-friterad-banan.html

  • welma 5 mars 2008

    Munkar! Gjorde det i helgen med sambons son som är 10år. Blev jättegoda och det var inte så krångligt som jag trodde de skulle vara.
    Annars är det gott med hemmagjorda pommes, friterade räkor eller varför inte friterad ananas! Tycker det känns "lättare" än friterad banan :)

  • Amber 5 mars 2008

    Jag har frityrsmet i min kokbok.
    Jag har gjort friterade räkor & den är verkligen god den smeten!
    Smakar som kinamat =)

  • tulipan 6 mars 2008

    Tusen tack :-)

  • The_mama97mia 6 mars 2008

    jag friterar aldrig, men är väldigt svag för friterad camembert + friterad persiljekvist till det..... Har inget recept dock.
    Friterade jalapenos är också ngt jag drömmer om ibland.... :)

  • tulipan 6 mars 2008

    hmm.. friterade jalapenos verkar lite intressant :o

  • The_mama97mia 6 mars 2008

    jag har tyvärr inget recept på det heller, men visst finns det att köpa på MAX hamburgerrest ibland? Ibland tror jag också att det är ostfyllda jalapenos som man sedan friterar .

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.